توسعه Odoo

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

5

بارگذاری خودکار سرور اودوو odoo زمانی که کد پایتون تغییر می کند؟

آواتار
مصطفی برمشوری

من از Pycharm استفاده می کنم (که با استفاده از Sublime نیز تست شده است). سرور Odoo را (با استفاده از odoo-bin) با پارامتر --dev=all راه اندازی می کنم، اما وقتی کد پایتون را تغییر می دهم (مثلاً در کنترلر)، تغییر را به روز نمی کند. برای هر تغییر باید سرور odoo را به صورت دستی راه اندازی مجدد کنم.


آیا من کار اشتباهی انجام داده ام یا این که جز این راهی برای توسعه ماژولهای اودوو وجود ندارد؟

آواتار
انصراف
1 پاسخ
0
آواتار
مصطفی برمشوری
بهترین پاسخ

زمانی که یک سیستم را مبتنی بر اوددو توسعه می دهیم، اگر تغییراتی در فایل‌های XML ایجاد کنیم، باید سرور را مجددا راه‌اندازی کنیم و ماژول را به‌روزرسانی کنیم تا این تغییرات در رابط کاربری منعکس شود. اگر در حال توسعه یک برنامه بزرگ هستید، این می تواند زمان بر و خسته کننده باشد. Odoo برخی از گزینه های خط فرمان مانند --dev را برای غلبه بر این مشکلات ارائه کرده است. این اپشن می تونه مقادیری زیر رو بگیره. اگه چندتا مقدار رو با هم خواستید اضافه کنید باید به صورت لیستی که با کاما از هم جدا شده وارد کنید.

  • reload: هر زمان که در پایتون تغییراتی ایجاد می کنید، باید سرور را مجددا راه اندازی کنید تا منعکس کننده آن تغییرات در اودوو باشد. گزینه reload باعث می شه که اگه تغییری در سیستم ایجاد بشه به صورت خودکار سرور دوباره لود بشه. اما برای این کار باید حتما بسته inotify رو نصب کرده باشید.

  • qweb: این مقدار به شما امکان می ده که template هایی که با qweb طراحی شده رو به صورت خودکار بار کنید و در فرآیند توسعه اشکال زدایی کنید.

  • werkzeug: اودوو از بسته werkzeug برای مدیریت درخواست های وب خود استفاده می کند. زمانی که خطایی روی دهد این گزینه امکان گزارش خطا به صورت انلاین را فراهم می کند. خطا و اطلاعات مناسب برای اشکال زدایی به صورت برخط نمایش داده می شود.

  • xml: زمانی که یکی از داده هایی که در قالب xml ایجاد شده مثل نماها تغییر کند شما باید سرور رو دوباره راه اندازی و بسته رو به روز رسانی کنید. این مقدار باعث می شود با تغییر داده ها به صورت خودکار سیستم این کار را انجام دهد.

  • pudb|wdb|ipdb|pdb: این روش های متفاوت پایتون برای رفع خطا و اشکال یابی است. با اضافه کردن این موارد اگر مشکلی ایجاد شود شما در محیط توسعه خود از آن مطلع خواهید شد.

  • all: تمام مواردی که گفتیم را با هم فعال می کند.

نکته اینکه تمام این موارد برای کدها و نماهایی که جدید ایجاد می شود قابل استفاده نیست و شما باید سیستم رو دوباره راه اندازی کنید.

آواتار
انصراف