راهنمای Odoo

به تالار گفتگوی ویراوب خوش آمدید!

این انجمن برای حرفه ای ها و علاقه مندان به محصولات و خدمات ما است.
بهترین محتوا و ایده های بازاریابی جدید را به اشتراک بگذارید و در مورد آنها بحث کنید، پروفایل حرفه ای خود را بسازید و با هم به یک بازاریاب بهتر تبدیل شوید.

5

سیستم ERP چیست و چرا از راهکارهای ERP استفاده می شود؟

آواتار
مصطفی برمشوری

من با چند نفر از دوستان مشورت کردم و همگی راهکارهای ERP را برای کسب و کار من پیشنهاد کرده‌اند. اما می‌خواهم بدانم که این سیستم چیست و چه کاربردهایی دارد؟

Put your question here.
آواتار
انصراف
1 پاسخ
1
آواتار
مصطفی برمشوری
بهترین پاسخ

ERP نوعی نرم افزار کاربردی است که اغلب توسط شرکت های متوسط و بزرگتر و گاهی اوقات توسط شرکت های کوچکتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. راهکارهای ERP با ارائه افزونه‌ها و یا نرم‌افزارهایی برای هر یک از حوزه های اصلی کسب و کار (مثل منابع انسانی، مالی، مدیریت موجودی، فروش و مدیریت ارتباط با مشتری، همراه با سایر عملکردهای حیاتی تجاری) تلاش می‌کنه که یک سیستم یک پارچه و متمرکز را ایجاد کند.

هدف اصلی نرم‌افزار ERP این است که پایگاه‌های اطلاعاتی و فرآیندهای قبلی را در یک سیستم واحد ادغام کند، به جای اینکه این پایگاه‌ها و فرآیندها در بخش‌های متفاوت کار کنند. برای نمونه هنگامی که مشتری یک محصول را سفارش می دهد، ERP اطلاعات تراکنش را در ماژول های مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت موجودی، همراه با سایر ماژول های مرتبط با فعالیت های فروش ایجاد می کند.

بنابراین، راهکارهای  ERP تلاش می‌کند داده‌ها و فرآیندهای متفاوت از بخش‌های متفاوت یک کسب و کار را به یک شکل واحد و متمرکز ایجاد کند. به این روش، کارکنان نیازی به وارد کردن دستی تراکنش در چندین پایگاه داده یا نرم افزار را ندارند.

منابع اطلاعاتی که از طریق یک سیستم ERP به هم متصل می شوند، می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این منجر به کاهش مدیریت دستی داده ها، چرخه های تجاری سریعتر، صرفه جویی در هزینه فناوری اطلاعات و پتانسیل رشد کسب و کار بدون استخدام پرسنل جدید یا سرمایه گذاری اضافی می شود.

پس به صورت خلاصه راهکار ERP تلاش می‌کند که سیستم‌ها متفاوت شما را متمرکز کرده و با این رویکرد به کسب و کار شما سرعت ببخشد بدون نیاز به منابع جدید انسانی.

آواتار
انصراف