بازاریابی محتوا چیست؟ و چرا برای کسب و کارها مهم است؟
26 نوامبر, 2022 به وسیله
بازاریابی محتوا چیست؟ و چرا برای کسب و کارها مهم است؟
المیرا مردانی
| No comments yet

 

`

بازاریابی محتوا( به انگلیسی Content Marketing) راهی برای جذب مخاطب و افزایش تعداد مشتریان خود براساس ایجاد محتوای مرتبط و ارزشمند است.کلمه کلیدی در اینجا “ارزشمند” است. این چیزی است که می‌ تواند بازاریابی محتوا را تقریباً از هر شکلی از تبلیغات یا بازاریابی متمایز کند و تغییرات عمیقی در کسب و کار شما از نظر جذب و نگه داشتن مشتری ایجاد کند.این استراتژی قادر به جذب، مشارکت و ایجاد ارزش برای مخاطبان یک برند است. این روش درک مثبتی از نام تجاری شما ایجاد می‌ کند و کسب و کار بیشتری را برای شرکت شما ایجاد می کند.

بازاریابی محتوا دیگر یک روند بازار نیست، بلکه یک سرمایه گذاری استراتژیک برای دستیابی به موفقیت تجاری بیشتر است. با بازاریابی محتوا، یک نام تجاری می ‌تواند ارتباط و دیده شدن بیشتری را به صورت آنلاین به دست آورد و توسط مشتریانش شناخته شود.به طور خلاصه: یک تجارت می ‌تواند در حافظه مردم برجسته شود و از بلعیده شدن توسط رقبا جلوگیری کند.امروزه حضور در اینترنت کافی نیست. اکنون مسئله این است که چگونه آنلاین باشیم، دیده شویم و با مخاطب مرتبط باشیم.  این یک ماموریت بازاریابی محتوا است.

چرا از بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟

راه ‌های دیگری نیز برای آنلاین بودن غیر از بازاریابی محتوا وجود دارد، درست است. بنابراین، چرا باید این گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید؟ زیرا بازاریابی محتوا پایه و مکمل سایر استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است.اگر تصمیم به کار با بازاریابی رسانه‌ های اجتماعی دارید، به محتوای مرتبط نیاز دارید. هنگام انتخاب ایمیل مارکتینگ یا وبلاگ‌ های شرکتی همین اتفاق می‌افتد: همیشه به محتوا نیاز خواهید داشت.

بزرگترین متخصصان جهان موافق هستند که محتوا پادشاه است. با استفاده از آن، ممکن است به چند نوع هدف مختلف از طرق مختلف دست یابید، مانند آموزش به مردم که چگونه از محصول یا خدمات شما برای حل مشکلاتشان استفاده کنند.باید به خاطر داشته باشید که امروزه مردم قدرت انتخاب محتوایی را دارند که مصرف کنند. آنها در دریایی از اطلاعات غوطه‌ور هستند و اگر می ‌خواهید برند شما را انتخاب کنند، باید بهترین گزینه‌ ها را به آنها بدهید.

انواع بازاریابی محتوا

با داشتن این دانش اولیه از content marketing ، اکنون آماده هستید تا با موثرترین انواع محتوایی که برای کسب و کارتان می‌ توانید استفاده کنید آشنا شوید:

  • پست ‌های وبلاگ

پست ‌های وبلاگ بهترین منبع برای بهبود استراتژی سئو هستند و به همین دلیل است که پایه و اساس استراتژی بازاریابی محتوا هستند. آنها مسئول جذب ترافیک ارگانیک از موتور های جستجو هستند.

  • اینفوگرافیک

اینفوگرافیک یک قالب محتوایی است که اطلاعات را از طریق منابع بصری مانند تصاویر، گرافیک‌ ها و تایپوگرافی زیبا و کاربردی به خوانندگان می ‌رساند.

  • فیلم ‌ها 

امروزه برای رقابتی ماندن در بازار آنلاین، گنجاندن ویدیو ها در استراتژی بازاریابی محتوا الزامی است.

  • کتاب های الکترونیکی

کتاب‌ های الکترونیکی فرمت محتوای عالی برای ارائه در ازای برخی اطلاعات مانند نام و ایمیل هستند. بازدیدکنندگان نمی ‌توانند در برابر دانلود این نوع نشریه مقاومت کنند، به خصوص زمانی که موضوع مربوط به آ‌نها باشد.

  • مطالعات موردی

مطالعات موردی و توصیفات بهترین تقویت‌کننده اعتبار برای یک برند هستند. به همین دلیل است که آنها در انتهای قیف فروش بسیار مهم هستند.

  • چک لیست‌ ها

پست‌ های رسانه‌ های اجتماعی می ‌توانند محتوای منتشر شده در کانال ‌های دیگر مانند وبلاگ ‌ها را تبلیغ کنند.

  • توصیفات و بررسی ‌ها

در این روش که روش ارزان و کارآمد است. شما از تجربه و نظرات مشتریان استفاده می ‌کنید.

  • اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر ها کسانی هستند که با آپلود نوعی محتوای اصلی (اغلب با حمایت مالی) در پلتفرم ‌های رسانه‌ های اجتماعی مانند اینستاگرام، قدرت تأثیرگذاری بر عادات خرید یا اقدامات قابل سنجش دیگران را دارند. اینفلوئنسر مارکتینگ (همچنین به عنوان بازاریابی تأثیر گذار نیز شناخته می ‌شود) نوعی بازاریابی رسانه ‌های اجتماعی است که شامل تأییدیه‌ ها و قرار دادن محصول از سوی اینفلوئنسرها است.

استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟

استراتژی بازاریابی محتوا به عنوان برنامه ‌ریزی، ایجاد، اداره و نگهداری محتوا تعریف می ‌شود. بنابراین، اگر استراتژی به معنای «طرح، روش، یا مجموعه‌ای از مانور ها برای دستیابی به یک هدف یا نتیجه خاص» باشد، هدف یا نتیجه خاص برای بازاریابی محتوا، « ایجاد مخاطبی است که یک کسب‌ و کار را ایجاد می ‌کند». در ادامه تیتروار به مراحل ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا می ‌پردازیم.

10 مرحله برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا

  1. اهداف خود را تعیین کنید
  2. مخاطب خود را تعریف کنید
  3. درباره رقبای خود تحقیق کنید
  4. موضوع و کلمه کلیدی تحقیق کامل
  5. محتوای موجود خود را مرور کنید
  6. استراتژی خود را طراحی کنید
  7. منابع خود را برنامه‌ریزی کنید
  8. برنامه تولید محتوای خود را برنامه‌ریزی کنید
  9. محتوای خود را ایجاد، انتشار و تبلیغ کنید
  10. نظارت و اصلاح

مزایا و معایب بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا می ‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را درگیر کنید و روابط ایجاد کنید و در نهایت فروش را افزایش دهید. با این حال، ممکن است چالش‌ های خاص خود را داشته باشد در ادامه مزایا و معایب این روش را بررسی می‌ کنیم.

معایب بازاریابی محتوا

برخی از چالش ‌های اصلی عبارتند از:

  • مزایا آنی نیستند – بازاریابی محتوا یک فرآیند طولانی است. معمولاً قبل از دیدن نتایج، یک دوره آزمون و خطا وجود دارد تا کشف کنید چه چیزی بهتر عمل می‌کند.
  • مهارت ‌ها و منابع – بازاریابی محتوا ممکن است زمان‌بر باشد. شما باید محتوا ایجاد کنید، آن را در کانال ‌های بازاریابی خود منتشر کنید و تاثیر آن را تجزیه و تحلیل کنید. برای ایجاد انواع خاصی از محتوا مانند اینفوگرافیک‌ها و ویدیو ها، ممکن است لازم باشد مهارت‌ های داخلی خود را برون ‌سپاری یا توسعه دهید.
  • پیدا‌ کردن ایده ‌های محتوا – ارائه ایده ‌هایی برای موضوعات و قالب‌ های مؤثر جدید می ‌تواند دشوار باشد. این کار با پیش رفتن آسان‌تر می‌شود.
  • ارزیابی – اندازه‌گیری تأثیر بازاریابی محتوای شما بر ترافیک وب و تبدیل آنلاین نسبتاً آسان است. تعیین تأثیر محتوای شما بر شهرت، آگاهی و وفاداری برند می ‌تواند دشوارتر باشد.
  • مزایای بازاریابی محتوا

    ایجاد آگاهی از برند، اعتماد و وفاداری – افرادی که محتوای شما را مصرف می ‌کنند شروع به ایجاد تصوری از برند شما می ‌کنند. انتشار محتوای آموزنده و به خوبی تحقیق شده به این معنی است که کسب و کار شما معتبر و قابل اعتماد خواهد بود. هرچه مخاطبان برای کسب اطلاعات بیشتر به شما اعتماد کنند، احتمال خرید از شما بیشتر خواهد شد.

    دسترسی به مخاطبانی که ممکن است از تبلیغات دوری کنند – استفاده از محتوا به جای تبلیغات سنتی می ‌تواند به شما کمک کند به مشتریان بالقوه‌ای دست پیدا کنید که ممکن است از نرم‌افزار مسدود کننده تبلیغات استفاده کنند یا فعالانه از تبلیغات سنتی اجتناب کنند یا آنها را نادیده بگیرند.

    کاهش هزینه ها-بازاریابی محتوا اغلب می‌تواند نتایج بهتر و کم‌هزینه‌تری را در مقایسه با برنامه‌های بازاریابی سنتی، برایتان به ارمغان آورد.

    افزایش ترافیک و تبدیل به مشتری-محتوای با کیفیت مخاطبان شما را به وب سایت شما می ‌کشاند. و ترافیک وب را افزایش می‌ دهد. هنگامی که آن‌ها در سایت شما قرار گرفتند، می ‌توانید آن‌ها را برای ثبت نام یا خرید (یعنی تبدیل) متقاعد کنید.

    پشتیبانی از سایر تاکتیک های بازاریابی-محتوای خوب برای موفقیت بسیاری از تاکتیک ‌های بازاریابی دیگر مانند بهینه ‌سازی موتور های جستجو، رسانه ‌های اجتماعی و روابط عمومی مهم است.

    اهمیت بازاریابی محتوا

    کانتنت مارکتینگ به این دلیل مهم است که به سوالات مخاطبان شما پاسخ می ‌دهد و به شما در ایجاد اعتماد، توسعه روابط، بهبود تبدیل و ایجاد سرنخ کمک می‌ کند. در عصر امروز، مشتریان از برند های مورد علاقه خود، محتوای با کیفیت و ثابت را انتظار دارند.

  • اصول بازاریابی محتوا

    اگر هنوز مفهوم بازاریابی محتوا مبهم به نظر می ‌رسد، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌ کند تا درک خود را از بازاریابی محتوا تقویت کنید:

  • این راهی برای افزودن ارزش رایگان است.
  • این یک سرمایه‌ گذاری بلند مدت است. هنگام انتخاب بین گزینه ‌های مختلف در جعبه ابزار بازاریابی خود، باید بدانید که چه ابزارهایی راه حلی سریع به همراه خواهند داشت و کدام یک راه حل طولانی مدت ارائه می‌دهند. در مورد بازاریابی محتوا، شما با سرمایه‌گذاری روی آینده برند خود به بلندمدت فکر می‌کنید. به خاطر داشته باشید که به احتمال زیاد در ماه‌های اول نتایج سود آوری نخواهید دید، اما منتظر پاداش خود در آینده نزدیک باشید. و انگیزه خود را از دست ندهید.
  • این خیلی بیشتر از نوشتن مقاله است. محتوا در اشکال و اندازه‌ های مختلف می‌آید. مطمئناً به پست‌ های وبلاگ شما محدود نمی ‌شود. در حقیقت، یک استراتژی بازاریابی محتوای کامل دارای چهار مرحله است: تولید ترافیک، تولید سرنخ، پرورش سرنخ و تبدیل مشتری. در مقالات دیگر بیشتر به دنیای بازاریابی محتوا نگاه خواهیم کرد.
  • این تبلیغات نیست  برخلاف تمرکز بر فروش مستقیم کالا یا خدمات، محتوای شما باید بر ارزش ‌افزوده تمرکز کند. هیچ چیز بدتر از یک زمان‌بندی فروش ضعیف نیست. از کاربران خود حمایت کنید، معتبر باشید. و با شعار صحبت نکنید.

جمع بندی

بازاریابی محتوا یا content marketing یک استراتژی بازاریابی است که برای جذب و حفظ مخاطب از طریق ایجاد و به اشتراک گذاری مقالات، ویدیوها، پادکست ها و سایر رسانه های مرتبط انجام می‌پذیرد. این رویکرد تخصص را ایجاد می‌کند، آگاهی از برند را ارتقا می‌دهد و کسب‌وکار شما را در زمان خرید چیزی که می‌فروشید، در ذهن نگه می‌دارد. آموزش بازاریابی محتوا و استفاده بهینه از آن، در جهت رشد و شکوفای کسب وکار شما بسیار مهم است.


بازاریابی محتوا چیست؟ و چرا برای کسب و کارها مهم است؟
المیرا مردانی 26 نوامبر, 2022
این پست را به اشتراک بگذارید
برچسب ها
بایگانی
ورود to leave a comment