کدام نرم افزار منابع انسانی رایگان را انتخاب کنیم؟
22 نوامبر, 2022 به وسیله
کدام نرم افزار منابع انسانی رایگان را انتخاب کنیم؟
المیرا مردانی
| No comments yet

 

`

برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها کوچک هستند و نهایتا 10-12 کارمند دارند و برخی دیگر دارای چند صد کارمند هستند؛ به همین دلیل مدیریت منابع انسانی در سازمان‌های مختلف، متفاوت است. شاید سازمان‌های کوچک بتوانند امور منابع انسانی خود را به روش‌های قدیمی و سنتی مدیریت کنند، اما سازمان‌های بزرگ‌تر نمی‌توانند استخدام پرسنل جدید، مدیریت کارمندان و کارهای دیگر را به راحتی مدیریت کنند. به همین دلیل نرم افزار منابع انسانی رایگان و پولی اهمیت پیدا می‌کند. 

نرم افزارها و زیر سیستم های منابع انسانی آنقدر اهمیت دارند که تقریبا هیچ سازمانی نمی‌تواند منکر ضرورت آن‌ها شود. به همین دلیل همه سازمان‌ها باید از یک ابزار یا سیستم منابع انسانی استفاده کنند. در ادامه ویژگی‌های بهترین نرم افزار مدیریت منابع انسانی را بررسی می‌کنیم و یک نرم افزار اتوماسیون منابع انسانی فوق‌العاده کاربردی و مفید را معرفی می‌کنیم.

نرم افزار مدیریت منابع انسانی چیست؟


نرم افزار منابع انسانی یاhuman resource software  سیستمی است که برای مدیریت پرسنل، استخدام کارمندان جدید، دریافت رزومه‌ها و سوابق کارمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان به کمک این ابزار عملکرد و موفقیت کارمند را از استخدام تا بازنشستگی بررسی کرد.

این ابزارها برای هر سازمانی با هر اندازه و کارایی مفید است و مزایای فوق‌العاده‌ای برای آن‌ها دارد. این پیشنهادها نه تنها ارزان‌تر از روش‌های قدیمی هستند و هزینه‌های کمتری دارند، بلکه طراحی جذاب و کاربری ساده‌ای هم دارند و چه مدیر و چه پرسنل می‌توانند از آن به راحتی استفاده کنند. علاوه بر این به راحتی با سایر ابزارهای پشتیبان SaaS مانند حسابداری، منابع سازمانی، حضور و غیاب و ... ادغام می شوند.

وقتی قصد انتخاب نرم افزار مدیریت منابع انسانی را دارید، باید چندین عنصر کلیدی را در نظر بگیرید:

  • آیا رابط کاربری (UI) آن تجربه بصری خوبی به کاربران ارائه می‌دهد؟
  • آیا کاربران برای کار با آن به آموزش نیاز دارند؟
  • آیا این ابزار به نرم افزارهای متصل می‎شود؟
  • آیا نرم افزار با رشد شرکت توسعه پیدا می‌کند؟
  • آیا شرکت ارائه دهنده نرم افزار، خدمات پشتیبانی برای آن ارائه می‌دهد؟
  • آیا در صورت خرابی نرم افزار در هر مرحله ، فروشنده آن نوع خدمات مورد نیاز شما را ارائه می دهد؟

چرا باید از نرم افزار منابع انسانی استفاده کنیم؟ مزایای سامانه مدیریت منابع انسانی hrs

. سیستم hrmکارایی تیم منابع انسانی را بهبود می‌بخشد

یکی از مهم‌ترین مزایای نرم افزار منابع انسانی رایگان این است که باعث بهبود کارایی تیم منابع انسانی شما می‌شود. وظایف مدیران منابع انسانی معمولا فشرده و سنگین است؛ ولی این ابزار به آن‌ها کمک می‌کند تا خیلی از بررسی‌ها و نظارت‌ها را به صورت خودکار انجام دهند و در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنند.
 

2. کارمندان هم تجربه خوبی از این بخش سازمان خواهند داشت

فناوری آنقدر پیشرفت کرده است که احتمالا تا چند سال دیگری خبری از مغازه‌های فیزیکی نباشد و همه خریدها، رزروها و ... توسط موبایل و اینترنت انجام شود. البته در حال حاضر هم موبایل بخش مهمی از زندگی مردم را در بر دارد. به همین دلیل اپلیکیشن موبایلی نرم افزار منابع انسانی طراحی شده است تا کار با آن هم برای مدیر و هم پرسنل خوشایندتر باشد.

کارمندان می‌توانند برای مشاهده مرخصی، تعطیلات، حقوق و دستمزد، ثبت ورود و خروج و ... از نسخه موبایلی نرم افزار منابع انسانی استفاده کنند. این موضوع باعث می‌شود که بخش منابع انسانی سازمان به یک بخش غیر مهم و کلیشه‌ای تبدیل نشود و بتوان از آن به عنوان یک ابزار استراتژیک با توانمندی‌های فوق‌العاده استفاده کرد.
 

3. نرم افزار منابع انسانی رایگان باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود

یکی دیگر از مزایای کار با ابزار اتوماسیون منابع انسانی این است که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. البته شاید هزینه‌های سالانه داشته باشد، اما به نسبت خدماتی که ارائه می‌دهد، ارزش این هزینه را دارد. استفاده از این ابزار در درازمدت هزینه‌های سازمان را کاهش می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا تیم منابع انسانی خود را در پروژه‌های استراتژیک‌تر مستقر کنید.
 

4. ماژول منابع انسانی در تصمیم گیری بهتر به شما کمک می‌کند

مشکلات رایجی که در مورد نگهداری داده‌های افراد در منابع متفاوت یا سیستم‌های منابع انسانی پیچیده وجود دارد، ناتوانی در ارائه گزارش‌ها، خودکارسازی و معیارهای کلیدی مدیریت افراد است.

خوشبختانه یک نرم افزار منابع انسانی خوب می‌تواند به شما این امکان را بدهد که اطلاعات افرادی را که برای هر عملکردی در سازمان شما اهمیت بیشتری دارد، تحلیل کرده و گزارش دهید. همچنین به شما، مدیران و ذینفعان کمک می‌کند تا تصمیمات دقیق‌تر و به موقع‌تری بگیرید. همچنین توانایی ارائه سریع و آسان شواهد برای ایده‌ها و ابتکارات، به تقویت اعتبار منابع انسانی در سازمان وسیع‌تر کمک می‌کند.
 

5. سامانه مدیریت منابع انسانی hrs باعث بهبود رعایت مقررات می‌شود

از آنجا که در این نرم افزار همه داده‌ها و اطلاعات مربوط به افراد را به صورت یک جا ذخیره می‌کنید و می‌توانید یادآوری‌ها را در مواقع لازم و به صورت خودکار ارسال کنید، رعایت قوانین نظارتی راحت‌تر می‌شود و بهبود پیدا می‌کند. نرم افزارهای منابع انسانی می‌توانند در مواردی مانند حفظ و نگهداری از داده‌ها، رعایت بهداشت، امنیت اطلاعات و ... نقش مهمی ایفا کنند. همچنین نرم افزار منابع انسانی به شما کمک می‌کند شکاف‌های موجود در پرداخت‌ها را گزارش دهید.
 

ویژگی های کلیدی نرم افزار منابع انسانی

روش‌های مدیریت شرکت می‌تواند کاملا شخصی و سلیقه‌ای باشد و هر مدیر بنا بر اولویت‌ها و اهداف خود، مدیریت سازمان را بر عهده بگیرد. اما به هر حال مدیریت اصول کلی دارد که باید حتما رعایت شود؛ و یک نرم افزار مدیریت منابع انسانی هم باید یک سری قابلیت‌ها و ویژگی‌های کلیدی را داشته باشد. موارد کلیدی که در ادامه گفته‌ایم بهتر است در نرم افزار منابع انسانی رایگان که انتخاب می‌کنید، وجود داشته باشد.

کدام نرم افزار منابع انسانی رایگان را انتخاب کنیم؟
المیرا مردانی 22 نوامبر, 2022
این پست را به اشتراک بگذارید
برچسب ها
بایگانی
ورود to leave a comment