توسعه Odoo

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

6

استاندارد تقویم ISO-8601 برای چه هدفی طراحی شده و تفاوت آن با تقویم میلادی چیست؟

آواتار
مصطفی برمشوری

در حال حاضر در حال مطالعه در مورد سیستم‌های تقویم هستم. در این زمینه با این مطلب روبرو شدم که تقویم میلادی با تقویم استاندارد ایزو تفاوت داره. سوالی که برام ایجاد شده این هست که استاندارد ISO-8601 دقیقا چی هست و برای چه هدفی طراحی شده؟ این استاندارد تقویم چه تفاوتی با تقویم میلادی داره؟

Put your question here.
آواتار
انصراف
1 پاسخ
1
آواتار
مصطفی برمشوری
بهترین پاسخ

تقویم هفته ای ISO-8601 یک استاندارد بین المللی برای داده های مربوط به تاریخ است. هدف از تقویم ISO-8601 ارائه یک روش ثابت و واضح برای نمایش و محاسبه تاریخ است. تقویم های ISO-8601 تاریخ ها را به سال ها، ربع ها، هفته ها و روزهای هفته تقسیم می کنند. یک ربع در حقیقت معادل با یک فصل است.

برخلاف تقویم میلادی، تقویم های ISO-8601 دارای تعداد ثابتی از هفته ها در هر سه ماهه و تعداد روزهای ثابتی در هر هفته هستند، که باعث می شود تقویم ISO-8601 هنگام محاسبات مالی محبوبیت پیدا کند. ساختار روشن و واضح روز در استاندارد ایزو مهم‌ترین تفاوت آن با تقویم میلادی است.

تفاوت بین تقویم ISO-8601 با تقویم میلادی رو توی یک پست به صورت کامل تشریح کردم. متن پست رو مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیارید.

آواتار
انصراف