ترافیک وب

ترافیک وب

ترافیک وب  میزان داده هایی است که بازدید کنندگان به یک وب سایت ارسال و دریافت می کنند. این لزوما شامل ترافیک ایجاد شده توسط رباتها نمی شود. از اواسط دهه 1990 ، ترافیک وب بزرگترین بخش از ترافیک اینترنت بوده است. [1]  این با توجه به تعداد بازدید کنندگان و تعداد صفحاتی که بازدید می کنند تعیین می شود. سایت ها بر ترافیک ورودی و خروجی نظارت می کنند تا ببینند کدام قسمت ها یا صفحات سایت آنها محبوب هستند و آیا گرایش های ظاهری وجود دارد ، مانند یک صفحه خاص که بیشتر توسط افراد یک کشور خاص مشاهده می شود. روش های زیادی برای نظارت بر این ترافیک وجود دارد و داده های جمع آوری شده برای کمک به ساختار سایت ها ، برجسته سازی مشکلات امنیتی یا نشانگر عدم وجود پهنای باند استفاده می شود.

همه ترافیک وب استقبال نمی شود. برخی از شرکت ها طرح های تبلیغاتی ارائه می دهند که در ازای افزایش ترافیک وب (بازدید کنندگان) ، هزینه صفحه نمایش در سایت را پرداخت می کنند. همچنین "ترافیک تقلبی" نیز وجود دارد که ترافیک رباتها توسط شخص ثالث است. این نوع ترافیک می تواند به اعتبار وب سایت ، دید آن در Google و اقتدار کلی دامنه آسیب برساند.

سایت ها همچنین اغلب با هدف افزایش ترافیک وب خود از طریق ورود به موتورهای جستجو و از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می دهند.

تحلیل و بررسی

تجزیه و تحلیل وب اندازه گیری رفتار بازدید کنندگان به یک وب سایت است. در یک زمینه تجاری ، به ویژه به اندازه گیری اینکه جنبه های وب سایت در راستای اهداف تجاری طرح های بازاریابی اینترنتی کار می کند ، اشاره دارد. به عنوان مثال ، کدام صفحات فرود ، مردم را ترغیب به خرید می کند. فروشندگان قابل توجه نرم افزار و خدمات وب آنالیز شامل Google Analytics ، IBM Digital Analytics (سابق Coremetrics) و Adobe Omniture است.

اندازه گیری

ترافیک وب برای دیدن محبوبیت وب سایت ها و صفحات یا بخش های مختلف در یک سایت اندازه گیری می شود. این کار را می توان با مشاهده آمار ترافیک موجود در پرونده ورود به وب سرور ، لیستی که به طور خودکار از تمام صفحات ارائه شده ایجاد می شود ، انجام داد. ضربه  است تولید شده که هر فایل سرو میشود. خود این صفحه یک پرونده در نظر گرفته می شود ، اما تصاویر نیز پرونده هستند ، بنابراین یک صفحه با 5 تصویر می تواند 6 بازدید ایجاد کند (5 تصویر و خود صفحه). مشاهده صفحه  تولید شده است که یک بازدید کننده هر صفحه از درخواست در وب سایت - یک بازدید کننده همیشه حداقل یک صفحه نمایش (صفحه اصلی) تولید خواهند کرد اما می تواند بسیاری دیگر را تولید کند. ردیابی برنامه های خارجی در وب سایت می تواند با وارد کردن یک قطعه کوچک از کد HTML در هر صفحه از وب سایت ، ترافیک را ثبت کند. [2]

ترافیک وب نیز گاهی اوقات با پوزه بسته انجام می شود و بدین ترتیب نمونهای تصادفی از داده های ترافیک حاصل می شود که از آن می توان اطلاعات مربوط به ترافیک وب را به عنوان یک کل در کل استفاده از اینترنت استخراج کرد.

وب سایتها رتبه بندی و آمار ترافیک را براساس افرادی انجام می دهند که ضمن استفاده از نوار ابزار و سایر ابزارهای اندازه گیری آنلاین ، به سایتها دسترسی پیدا می کنند. مشکل این امر این است که به طور کامل به تصویر ترافیک یک سایت نگاه نمی کند. سایتهای بزرگ معمولاً خدمات شرکتهایی مانند Nielsen NetRatings یا Quantcast را استخدام می کنند ، اما گزارش آنها فقط با اشتراک در دسترس است.

کنترل

میزان ترافیکی که توسط یک وب سایت مشاهده می شود ، معیاری از محبوبیت آن است. با تجزیه و تحلیل آمار بازدید کنندگان می توان کاستی های سایت را مشاهده کرد و به دنبال بهبود آن مناطق بود. همچنین می توان محبوبیت یک سایت و تعداد افرادی که از آن بازدید می کنند را افزایش داد.

محدود کردن دسترسی

بعضی اوقات محافظت از برخی قسمت های یک سایت از طریق رمز عبور بسیار مهم است و به افراد مجاز اجازه می دهد از بخش ها یا صفحات خاصی بازدید کنند.

برخی از سرپرست سایت تصمیم گرفته اند تا صفحه خود را به سمت ترافیک خاص مانند مکان جغرافیایی مسدود کنند. سایت تبلیغات انتخاباتی دوباره برای رئیس جمهور آمریکا جورج دبلیو بوش (GeorgeWBush.com) در 25 اکتبر 2004 پس از حمله گزارش شده به سایت ، برای همه کاربران اینترنت خارج از ایالات متحده مسدود شد. [4]

همچنین امکان دسترسی به یک وب سرور هم بر اساس تعداد اتصالات و هم از طریق پهنای باند که توسط هر اتصال هزینه شده محدود می شود. در سرورهای Apache HTTP ، این کار توسط   ماژول limitipconn و دیگران انجام می شود.

از موتورهای جستجو

بیشتر ترافیک وب سایت توسط موتورهای جستجو هدایت می شود. میلیون ها نفر روزانه از موتورهای جستجو برای تحقیق در زمینه موضوعات مختلف ، خرید محصولات و فعالیت های گشت و گذار روزانه خود استفاده می کنند. موتورهای جستجوگر از کلمات کلیدی برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات مرتبط استفاده می کنند و هر یک از موتورهای اصلی جستجو الگوریتم منحصر به فردی را برای تعیین محل قرار گیری وب سایتها در نتایج جستجو ایجاد کرده اند. هنگامی که کاربر بر روی یکی از لیست های نتایج جستجو کلیک می کند ، آنها را به وب سایت مربوطه هدایت می کنند و داده ها از سرور وب سایت منتقل می شوند ، بنابراین بازدید کنندگان را به سمت جریان کلی ترافیک به آن وب سایت می شمارند.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ، روش مداوم بهینه سازی وب سایت برای کمک به بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو است. چندین عامل داخلی و خارجی درگیر هستند که می توانند به بهبود لیست سایت در موتورهای جستجو کمک کنند. هرچه سایت در موتورهای جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص بالاتر باشد ، ترافیک بیشتری نیز دریافت می کند.

افزایش ترافیک

ترافیک وب با قرار دادن یک سایت در موتورهای جستجو و خرید تبلیغات اعم از فله ای پست الکترونیکی ، تبلیغات پاپ آپ و تبلیغات درون صفحه ای قابل افزایش است.

همچنین ترافیک وب می تواند با خرید از طریق ارائه دهندگان ترافیک وب که متخصص ارائه ترافیک هدفمند هستند ، افزایش یابد ، اما با این وجود ، خرید ترافیک در گذشته باعث شده است که بسیاری از وب سایت ها در موتورهای جستجو مجازات شوند.

ترافیک وب می تواند نه تنها با جذب بازدید کنندگان بیشتر به یک سایت ، بلکه با تشویق بازدیدکنندگان به "ماندن" در سایت ، مشاهده صفحات زیادی در یک بازدید افزایش یابد. ( برای نمونه ای از این عمل به Outbrain مراجعه کنید )

اگر یک صفحه وب در صفحات اول هر جستجو ذکر نشده باشد ، شانس کسی که آن را پیدا می کند به شدت کاهش می یابد (به خصوص اگر در صفحه اول رقابت دیگری وجود داشته باشد). تعداد بسیار کمی از افراد از صفحه اول عبور می کنند و درصدی که به صفحات بعدی می روند قابل ملاحظه ای پایین است. در نتیجه ، قرار دادن مناسب در موتورهای جستجو ، روشی موسوم به SEO ، به اندازه خود وب سایت مهم است.

اضافه بار ترافیک

ترافیک بیش از حد وب به طور چشمگیری می تواند باعث کند شدن یا جلوگیری از دسترسی همه وب سایت ها شود. این امر به دلیل درخواست های بیشتر پرونده به سرور از آنچه که می تواند مسئولیت رسیدگی داشته باشد ایجاد می شود و ممکن است یک حمله عمدی به سایت باشد یا به دلیل محبوبیت بیش از حد باشد. وب سایت های در مقیاس بزرگ با سرورهای متعدد اغلب می توانند با ترافیک مورد نیاز مقابله کنند و به احتمال زیاد سرویس های کوچکتر تحت تأثیر اضافه بار ترافیک قرار می گیرند. بار ترافیک ناگهانی ممکن است سرور شما را آویزان کند یا منجر به خاموش شدن خدمات شما شود.

انکار حمله های سرویسی

حملات انکار سرویس (حملات DoS) وب سایت ها را مجبور به تعطیل شدن پس از حمله مخرب کرده و سایت را با درخواست های بیشتری از آن روبرو می کند که می تواند با آن مقابله کند. همچنین از ویروس ها برای هماهنگی حملات انکار خدمات گسترده در مقیاس بزرگ استفاده شده است. [5]

محبوبیت ناگهانی

انفجار ناگهانی تبلیغات ممکن است به طور تصادفی باعث اضافه بار ترافیک وب شود. یک کالای خبری در رسانه ها ، یک ایمیل که به سرعت تبلیغ می شود یا پیوندی از یک سایت پرطرفدار ممکن است باعث افزایش چنین افزایش بازدید کنندگان شود (گاهی اوقات به عنوان یک جمعیت فلاش یا اثر Slashdot خوانده می شود).

به طور کلی در سراسر جهان

طبق گفته موزیلا از ژانویه سال 2017 ، بیش از نیمی از ترافیک وب با HTTPS رمزگذاری شده است.

طبق برآوردهایی که در سال 2014 توسط دفتر تبلیغات تعاملی ذکر شده است ، تقریباً یک سوم از ترافیک وب توسط رباتها و بدافزارهای اینترنتی ایجاد می شود.

alireza tadayon

Just me, myself and I, exploring the universe of uknownment. I have a heart of love and a interest of lorem ipsum and mauris neque quam blog. I want to share my world with you.

برچسب‌ها


{{title}}

{{description}}

Questions? Chat with us!Support is online.Support is away.Chat with ViraWeb123 TeamChat with ViraWeb123 Team