با چه روش‌هایی تصاویر سایت را طراحی و مدیریت کنیم
در یک سایت از تصاویر متفاوتی استفاده می شود اما گاهی اندازه‌ها و نوع تصاویر به هم ریخته می‌شود. در این سند می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چطور تصاویر را طراحی و مدیریت کنید.
16 نوامبر, 2023 به وسیله
با چه روش‌هایی تصاویر سایت را طراحی و مدیریت کنیم
ویراوب ۱۲۳, مصطفی برمشوری
| No comments yet

 

`

در تصویر برداری دو نکته مهم بوده و باید به آن توجه کرد: نسبت تصویر و جهت آن. در این بخش ابتدا این مفاهیم را تشریح می‌کنیم و سپس استاندارد فروشگاه را معرفی خواهیم کرد.

اگر با مفاهیم تصویر آشنایی دارید این بخش برای شما مفید نیست. شما می‌توانید به بخش بعد مراجعه کنید که در آن استانداردهای مورد حمایت در فروشگاه آنلاین باید شده است.

نسبت تصاویر

نسبت ابعاد تصویر، برای اکثر عکاس‌های تازه کار موضوع سردرگم‌کننده‌ای است، و در نهایت طراحی سایت و مدیریت محصولات را با مشکلات اساسی روبرو می‌کند.  ما در این مقاله این موضوع را با جزئیات کامل بررسی می‌کنیم و هرچیزی که باید یاد بگیرید را به شما آموزش خواهیم داد.

در عکاسی نسبت ابعاد یا نسبت تصویر، رابطه بین طول و عرض یک تصویر را نشان می‌دهد. این مقدار به صورت دو عدد که بین آن‌ها علامت دو نقطه قرار گرفته است (3:2) و یا به صورت اعشاری (1.50) نمایش داده می‌شود. حتی ممکن است نسبت ابعاد به صورت 1.50:1 نیز نمایش داده شود. در تصویر زیر این نسبت نمایش داده شده.

درک اصول مربوط به نسبت ابعاد به دلیل تاثیری که روی عکس نهایی در فروشگاه دارد، خیلی مهم است. برای مثال اگر یک عکس را با نسبت ابعاد 4:3 بگیرید و قسمت‌ها یا عناصر مهم تصویر در لبه‌های آن قرار داشته باشند، نمی‌توانید در فروشگاه از آن استفاده کرد. دلیل حذف شدن قسمت‌های عکس است که در کادرهای پیش بینی شده در فروشگاه جا نمی‌گیرد.

نسبت‌های متفاوتی در گوشی‌ها و دوربین‌های حرفه‌ای وجود دارد. شما می‌توانید دوربین خود را روی یکی از این نسبت‌ها تنظمی کنید و عکس مورد نظر خود را ایجاد کنید. تصویر زیر سه تا از پرکاربردترین نسبت‌ها را نمایش می‌دهد.

این نسبت‌ها عبارتند از:

  • 4:3

  • 3:2

  • 16:9

جهت تصاویر

سنسور دوربین استاندارد مستطیل شکل است – شکلی که هم عکاسی به صورت عمودی (Portrait) و هم افقی (Landscape) را ممکن می‌سازد. در طراحی سایت و نرم افزار نیز برخی مواقع تصاویر عمودی و در برخی موارد تصاویر افقی استفاده می‌شود.

کیفیت تصاویر

اگر چه تصور عمومی این است که هرچقدر تعداد هر پیکسل در یک تصویر بیشتر باشد، کیفیت آن تصویر بیشتر است ولی واقعیت این است که اندازه تصویر نیز تعیین کننده است و به همین دلیل واحد اندازه گیری PPF: Pixel_Per_Foot تعریف شده است تا تعداد پیکسل در هر فوت (حدود ۳۰ سانتیمتر) عرض تصویر بیان شود.

بیان عمومی صحیح عبارت اخیر این است که هر چقدر تعداد پیکسل بیشتری در یک واحد عرض وجود داشته باشد تصویر حاصل واضح تر و شفاف تر و با کیفیت تر نمایش داده می شود.

استاندارد تصاویر در فروشگاه

در تمام الگوها و بخش‌های سایت، نرم افزار و پنل مدیریت از یک نسبت برای تصاویر استفاده شده است. این برای سادگی و کم شدن هزینه تصویرسازی و تصویر برداری است.

 کیفیت تصاویر می‌تواند به هر اندازه‌ای باشد اما توصیه می‌شود که بهترین کیفیت ممکن برای تصویر استفاده شود. سیستم فروشگاه به صورت خودکار تصاویر را با اندازه‌ها و کیفیت‌های مورد نیاز خود جایگزین خواهد کرد.

در جدول زیر تمام خصوصیت‌های مورد نیاز برای تصاویر فروشگاه وبلاگ امده است.


نسبت

حالت

کیفیت

محصولات

16:9

Portrait

*

دسته‌ها

16:9

Landscape

*

کاور پست‌ها

16:9

Landscape

*




با چه روش‌هایی تصاویر سایت را طراحی و مدیریت کنیم
ویراوب ۱۲۳, مصطفی برمشوری 16 نوامبر, 2023
این پست را به اشتراک بگذارید
برچسب ها
بایگانی
ورود to leave a comment