بومی سازی و تقویم فارسی برای اودوو
در این مقاله در مورد بومی سازی و ایجاد تقویم فارسی در اودوو توضیح خواهیم داد. چالش‌ها و روش‌هایی که در این راه با آن مواجه خواهید شد در این بلاگ توضیح داده شده است.
12 مارس, 2024 به وسیله
بومی سازی و تقویم فارسی برای اودوو
ویراوب ۱۲۳, مصطفی برمشوری
| No comments yet

 

`

چالش های تقویم فارسی

چالش‌های تقویم فارسی شامل موارد زیر است:

  • چالش های مربوط به بخش فرانت اند
  • چالش های مربوط به بخش بک اند
  • چالش های مربوط به بخش پایگاه داده
  • چالش های مربوط به نسخه های مختلف اودوو

چالش های مربوط به بخش فرانت اند

تقویم فارسی باید این قابلیت را داشته باشد که در زمانی که زبان سایت به فارسی تغییر می یابد، فیلد های از نوع تاریخ (مانند تاریخ سفارش یک محصول) برای کاربران فارسی زبان به فرمت جلالی (خورشیدی) نمایش داده شود. 

​چالش های مربوط به بخش بک اند

 تقویم فارسی باید این قابلیت را داشته باشد که در صورتی که زبان سیستم به فارسی تغییر می یابد فیلد های تاریخ موجود در پی دی اف های درخواستی کاربر را به زبان جلالی در پی دی اف درج کند. یا در کاربرد های دیگر مانند تاریخ های درج شده در یک ایمیل یا سامانه پیامکی تمامی تاریخ ها به فرمت جلالی نمایش داده شود.

چالش های مربوط به بخش پایگاه داده

تقویم فارسی باید این قابلیت را داشته باشد که در صورتی که زبان سیستم به فارسی تغییر می یابد، کاربران فارسی زبان امکان دسته بندی رکورد های موجود در یک جدول بر اساس یک برچسب فارسی (مانند ماه، روز یا سال و غیره) را داشته باشند.

چالش های مربوط به نسخه های مختلف اودوو

ماژول تقویم فارسی علاوه بر اینکه باید همه قابلیت های ذکر شده در چالش های قبلی را داشته باشد، باید با نسخه های مختلف اودوو سازگار شود. به بیان دیگر برای هر نسخه از اودوو نیاز است که محتوای کد برنامه نویسی استفاده شده برای ایجاد ماژول فارسی بازنویسی و تغییر یابد تا با آن نسخه سازگار شود.

در لینک های موجود در بخش تقویم فارسی اودوو ۱۶ و ۱۷ به شرح ساختار یک ماژول تقویم فارسی متناسب با هر نسخه و توابعی که بازنویسی می شوند، می پردازیم.

تقویم فارسی اودوو ۱۶

در این مقاله روش ایجاد تقویم فارسی برای اودوو ۱۶ توضیح داده شده است.

تقویم فارسی اودوو ۱۷

در این مقاله روش ایجاد و تقویم فارسی برای اودوو ۱۷ توضیح داده شده است.

بومی سازی و تقویم فارسی برای اودوو
ویراوب ۱۲۳, مصطفی برمشوری 12 مارس, 2024
این پست را به اشتراک بگذارید
برچسب ها
بایگانی
ورود to leave a comment