ابزارها و فرآیندهایی که ما در DevOps برای توسعه سیستم‌های تجاری و سازمانی ERP دنبال می‌کنیم - سال ۲۰۲۴
توسعه و نگهداری از نرم‌افزارهای سازمانی باید به صورت مداوم انجام شود. استفاده از روش‌های توسعه مداوم یا CI یک راه مطمئن برای این کار است. در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که ما در ویراوب چه روشی را برای انجام این کار دنبال می‌کنیم.
23 دسامبر, 2023 به وسیله
ابزارها و فرآیندهایی که ما در DevOps برای توسعه سیستم‌های تجاری و سازمانی ERP دنبال می‌کنیم - سال ۲۰۲۴
ویراوب ۱۲۳, مصطفی برمشوری
| No comments yet

 

`

با نزدیک شدن به سال 2024، روش‌های DevOps و SRE به تکامل خود ادامه می‌دهند و نسل‌های جدیدی از ابزارها را ارائه معرفی می‌کنند که برای افزایش کارایی، مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان در توسعه و بهرهبرداری نرم افزار طراحی شده اند.

در این پست، ما به ابزارهایی که آینده یکپارچه‌سازی و استقرار مداوم، نظارت و مشاهده‌پذیری، پلت‌فرم‌های زیرساخت/برنامه، مدیریت حوادث و هشدار، امنیت و نمودارسازی را در ویراوب۱۲۳ شکل می‌دهند، می‌پردازیم.

در حال حاضر سیستم توسعه مداوم CI به صورت جزئی در ویراوب۱۲۳ پیاده سازی شده و برای برخی از مشتریان به صورت کامل مستقر شده است. در مقاله‌های بعد توسعه این زیر ساخت را به شما اطلاع خواهیم داد.

فعالیت‌های گیت‌ها یا Github Actions

GitHub Actions یکی از محبوب ترین جایگزین های منبع بسته برای CI/CD است. این مدرن تر از گزینه های دیگر مانند Jenkins و CircleCI است، بنابراین ما فکر کردیم که باید از این سیستم برای کارهای خود بیشتر استفاده کنیم. به خصوص که امکان استفاده از پروژه‌های خصوصی این امکان را فراهم کرده تا با امنیت خاطر پروژ‌های مشتریان را توسعه دهیم.

GitHub Actions امکان ادغام یکپارچه اتوماسیون گردش کار را در فرآیند توسعه نرم افزار فراهم می کند. GitHub Actions را می‌توان توسط رویدادهای مختلف GitHub راه‌اندازی کرد و می‌توان آن‌ها را با اقدامات نگهداری شده توسط انجمن ترکیب و پیکربندی کرد. ویژگی هایی برای ساخت کانتینر، استقرار وب سرویس و مدیریت بسته با استفاده از بسته های GitHub ارائه می دهد.

ما از این سیستم برای موارد زیر استفاده می‌کنیم:

  • تست‌های ساختاری
  • تست‌های عملکردی
  • تولید کانتینرهای داکر
  • تولید ساختارهای اولیه ترجمه

استفاده از گیت‌هاب برای تولید خودکار - نرم افزار سازمانی - نرم افزار حسابداری آنلاین - ویراوب۱۲۳

Portainer.io برای مدیریت کانتینرها

با Portainer، تیم فناوری اطلاعات  می‌تواند Docker ارائه شده را از طریق فایل‌های Compose در محیط‌های Docker آزمایشی خود به سرعت و به آسانی مستقر کند، جایی که برنامه و پیکربندی می‌توانند به طور کامل آزمایش شوند. سپس تیم می‌تواند برنامه را با استفاده از همان فایل‌های Compose در محیط تولیدی Docker Swarm که در Portainer نیز مدیریت می‌شود، با استفاده از همان رابط بصری که در محیط‌های آزمایشی خود با آن آشنا هستند، مستقر کند. این منجر به یک آزمایش سریع برای چرخش زنده برای برنامه، بدون سرمایه گذاری زمان و هزینه در آموزش خاص Docker Swarm برای تیم فناوری اطلاعات می شود.

با این کار ما در ویراوب به صورت هفتگی تمام زیر ساخت خود را به روز رسانی می‌کنیم و از آخرین امکانات روز دنیا در حسابداری آنلاین، پرتال سازمانی و نرم افزار سازمانی آنلاین خود استفاده می‌کنیم.

نتیجه گیری

تیم ما در یک دوره یک ساله تلاش کرده است که به سرعت ابزارهای مناسب برای CI را فراهم کند و کیفیت سیستم‌های نرم‌افزاری خود را افزایش دهد. در این مقاله دو بخش اصلی سیستم خودمان در ویراوب۱۲۳ و نرم افزاری سازماین اودوو ۱۶ برای شما تشریح کردیم. در مقاله‌های آینده میزان پیشرفت سیستم را به شما ارائه خواهیم کرد.



ابزارها و فرآیندهایی که ما در DevOps برای توسعه سیستم‌های تجاری و سازمانی ERP دنبال می‌کنیم - سال ۲۰۲۴
ویراوب ۱۲۳, مصطفی برمشوری 23 دسامبر, 2023
این پست را به اشتراک بگذارید
برچسب ها
بایگانی
ورود to leave a comment