توسعه Odoo

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

8

Assets یا همان دارایی ها در اودوو ۱۶ نسخه و نسخه ۱۷ ویراوب ۱۲۳ چی هستند ؟

میخواستم ببینم asset ها در manifest چی هستن یک توضیحی در موردشون بهم بدین

آواتار
انصراف
1 پاسخ
7
آواتار
فردین مردانی
بهترین پاسخ

دارایی های یا Assets 

مدیریت دارایی ها در اودوو ویراوب ۱۲۳ مانند برخی از برنامه های دیگر ساده نیست. یکی از دلایل این است که ما شرایط مختلفی داریم که برخی از دارایی ها، اما نه همه آن ها، مورد نیاز است. به عنوان مثال، نیازهای مشتری وب، اپلیکیشن نقطه فروش، وب سایت یا حتی اپلیکیشن موبایل متفاوت است. همچنین، برخی از دارایی‌ها ممکن است بزرگ باشند، اما به ندرت مورد نیاز هستند: در این صورت ممکن است بخواهیم آنها را با تنبلی(تاخیر) بارگیری کنیم (در صورت تقاضا).

انواع دارایی

سه نوع دارایی مختلف وجود دارد: کد (فایل‌های js)، سبک (فایل‌های css یا scss) و قالب‌ها (فایل‌های xml):

کد

Odoo از سه نوع مختلف فایل جاوا اسکریپت پشتیبانی می کند . سپس تمام این فایل‌ها پردازش می‌شوند (ماژول‌های JS بومی به ماژول‌های odoo تبدیل می‌شوند)، سپس کوچک می‌شوند (اگر در debug=assets حالت نباشند ) و به هم متصل می‌شوند. سپس نتیجه به عنوان یک فایل پیوست ذخیره می شود. این فایل های پیوست معمولاً از طریق یک اسکریپت در head قسمتی از صفحه (به عنوان یک فایل ثابت) بارگذاری می شوند.

سبک

یک ظاهر طراحی شده را می توان با هر دو cssیا scss انجام داد . مانند فایل‌های جاوا اسکریپت، این فایل‌ها پردازش می‌شوند ( scssفایل‌ها به تبدیل می‌شوند css)، سپس کوچک می‌شوند (دوباره، اگر در debug=assets حالت نباشند ) و به هم متصل می‌شوند. سپس نتیجه به عنوان یک فایل پیوست ذخیره می شود. سپس معمولاً از طریق یک برچسب در

بخشی از صفحه (به عنوان یک فایل استاتیک) بارگذاری می شوند .
قالب

الگوها ( xmlفایل‌های استاتیک) به روشی متفاوت مدیریت می‌شوند: آنها به سادگی از سیستم فایل هر زمان که لازم باشد خوانده می‌شوند و به هم متصل می‌شوند.

هر زمان که مرورگر odoo را بارگیری می کند، /web/webclient/qweb/کنترل کننده را برای واکشی الگوها صدا می کند .

دانستن این نکته مفید است که در بیشتر موارد، مرورگر فقط اولین باری که یک صفحه را بارگیری می کند، درخواستی را انجام می دهد. این به این دلیل است که هر یک از این دارایی‌ها با یک چک‌سام مرتبط هستند که به منبع صفحه تزریق می‌شود. سپس چک‌سوم به url اضافه می‌شود، به این معنی که می‌توان هدرهای کش را به مدت طولانی تنظیم کرد.

آواتار
انصراف