توسعه Odoo

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

7

برای سفارشات برگشتی در اودوو ویراوب ۱۲۳ نسخه ۱۷ شما چه کارهایی انجام میدید و اینکه به چه طریقی میشه این کار رو انجام داد؟

من الان در اودوو ویراوب ۱۲۳ نسخه ۱۷ یک بخش فروش دارم و یک محصول برگشتی میخوام ثبت کنم که مشتری اون رو نخواسته ، این رو چطوری و از کجا میتونم ثبت کنم میشه راهنماییم کنید؟

آواتار
انصراف
1 پاسخ
4
آواتار
فردین مردانی
بهترین پاسخ

How to Manage Sales Returns in Odoo 17 Sales App

نحوه مدیریت بازگشت فروش در اپلیکیشن فروش Odoo 17 

در اودوو زمانی که یک مشتری یک بار ارسال شده بهش که در سیستم ما سفارش اون ثبت شده رو برگشت میزنه ، مدیریت اون رو براتون به صورت کامل توضیح میدم :

اولین کاری که میکنید وارد بخش Inventory میشید از بخش منوهای اصلی :


نحوه برگشت یک سفارش‌:

شما باید در قسمت ترانسفرها اون ترانسفر مورد نظرتون رو پیدا کنید و گزینه ی ‌ Return رو در بالای عکس بزنید:

پنجره ای مطابق شکل زیر باز میشود:


در این قسمت اون لیست بالا دقیقا محصولاتی هست که در این سفارش بوده و تعداد و …. و در پایین هم گزینه Return Location رو داریم که انبار مورد نظرتون رو انتخاب میکنید تا این ترانسفر برگشتی حساب 

شود.


بعد در ازای این ترانسفر یک ترانسفر جدید ایجاد میشود :


همانطور که مشخصه از Source Document دقیقا ذکر شده که برگشت از کدام ترانسفر بوده و تعداد محصولات و … و استیت هم Ready شده و حتی Sale Order هم همان سفارش ترانسفر اصلی هست.

و الان شما باید این رو تایید کنید که این محصول برگشتی هست.

زمانی که شما به ترانسفر قبلی که برگشتی هست برگردین :

دکمه ی هوشمند Returns رو بالای اون میبینید :

که اگر بر روی آن کلیک کنید اون ترانسفری رو نمایش میدهد که جدید ایجاد شد و در Source Document اون گفته شد برگشتی هست.

زمانی که به فروش همین ترانسفر بریم :

در سفارش شما میبینید که الان برای این سفارش دو ترانسفر ثبت شده :


مشتری باید یک Refund رزرو کنه برای این قسمت و برای این کار هم باید وارد Invoiceهای مربوط به سفارش بشه :



زمانی که وارد این قسمت شدید باید برای این پرداخت یک یادداشت انتخاب کنید برای این کار روی دکمه ی Credit Note رو میتونید انتخاب کنید:

پنجره ی زیر باز میشود :

اولین قسمت دلیل برگشت رو مشخص میکنید و در قسمت دوم Journal همان که هست باقی میماند و گزینه سوم هم تاریخ ایجاد این برگشت هست.

همه اینها تکمیل که شد دکمه ی Reverse and Create Invoice رو انتخاب میکنید :

یک پرداخت برگشتی برای همون سفارش ثبت کرد و همون مبلغ پرداختی شما هست و این رو باید تایید کنید تا برگشت پرداخت تایید بشه.

Register Payment برای این پرداخت تعیین میکنید و payment رو تایید میکنید.زمانی که این پرداخت انجام شد :

به پرداخت اصلی قبلی بر میگردیم همانطور که در عکس بالا مشخصه.

همانطور که مشاهده میکنید پرداخت اصلی به صورت برگشتی یک ریبن خورده :

و زمانی که به فروش بر میگردیم تمام اینویس ها و ترانسفر های مربوط به فروش رو مشاهده میکنید :



طبق شکل بالا شما میتوانید اینویس ها رو ببینید با کلیک بر روی گزینه ی بالا(دکمه ی Invoices) به بخش اینویس های مربوط به این فروش انتقال پیدا میکنید :

و در این بخش میتونید متوجه بشید که این پرداخت ها انجام شده و برگشت به درستی انجام شده.

آواتار
انصراف