توسعه Odoo

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

7

برای اینکه ماژول اودوو odoo ما برای زبان‌های راست به چپ مثل فارسی و عربی کار کند و SASS فایل‌های استانداردی داشته باشیم،باید چه کار کنیم؟

آواتار
مصطفی برمشوری

زمانی که ماژولی رو برای اودوو توسعه میدم، اصلا به این موضوع که در زبان‌های دیگه مثل فارسی چه طور نمایش داده می‌شن کاری نمی‌کنم اما خیلی از قسمت‌ها به صورت مناسبی تغییر می‌کنه و اصلاح می‌شه. اودوو چطور این کار رو انجام می‌ده؟

علاوه بر این اگه بخواهیم ماژول‌ها رو طوری طراحی کنیم که مناسب باشه و در زبان‌های متفاوت خوب نمایش داده بشه باید چه کاری انجام بدیم؟

Put your question here.
آواتار
انصراف
1 پاسخ
3
آواتار
مصطفی برمشوری
بهترین پاسخ

توی اودوو سعی شده راهکارهایی استفاده بشه که به صورت خودکار زبان‌هایی مثل زبان فارسی حمایت بشن. برای این کار از ابزار RTLCSS استفاده شده. اگه بخواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم، این خصوصیت از Bootstrap به ارث برده شده. راهکارهای Bootstrap 5 به سادگی اودوو رو قادر می‌کنه که زبان‌های متفاوت رو حمایت کنه.

برای حمایت از زبان‌هایی مثل فارسی باید چه کار کرد؟ تقریبا هیچ

اما در مورد اینکه چه کار باید کرد و از چه اصولی در طراحی باید استفاده کرد؟ دوتا بسته به عنوان پایه در طراحی نمایش‌ها و ظاهر اودوو به کار گرفته شده. اگه شما اصول این دوتا ابزار رو رعایت کنید دیگه نیازی به کاری نیست:

  1. libsass

  2. rtlcss

حتما قبل از طراحی او دوتا قسمت رو به صورت کامل مطالعه کنید و مسلط باشید.

آواتار
انصراف