توسعه Odoo

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

5

در اودوو ۱۶ نسخه ویراوب۱۲۳ چه قسمت‌های سمت سرور رندر می‌شود و چه قسمت‌های سمت کلاینت؟

آواتار
مصطفی برمشوری

بخش‌هایی از لایه نمایش سمت سرور تولید می‌شود در حالی که بخشی جاوا اسکریپت هست و سمت کلاینت اجرا می‌شود. تفاوت این دو نوع دقیقا کجا است و چطور مدیریت می‌شوند.

مثلا فرض کنید که من یک تمپلیت ایجاد کردم. این تمپلیت قرار است سمت کلاینت رندر شود یا سمت سرود؟

سوال خود را اینجا مطرح کنید
آواتار
انصراف
1 پاسخ
1
آواتار
مصطفی برمشوری
بهترین پاسخ

اول از همه باید بگویم که نماها چیزهایی هستند که نحوه نمایش را برای کاربران ایجاد می‌کنند. آنها با XML ایجاد شده اند، به این معنی که می توان آنها را به طور مستقل از مدل هایی که آنها ارائه می کنند ویرایش کرد. آن‌ها انعطاف‌پذیر هستند.

اما نماها تنها برای نمایش به کاربران نهایی استفاده نمی‌شوند. آنها برای تولید گزارش‌ها هم کاربرد دارند. در عمل هرجایی که بخواهیم داده‌های تولید کنیم و برای نهاد دیگری ارسال کنیم این نماها کاربرد دارند.

اما نماهایی که مثلا می‌خواهند به PDF تبدیل شوند، ایمیل شوند و یا به صورت یک پیامک ارسال شوند را نمی‌توان با جاوااسکریپ و سمت کلاینت رندر کرد. بنابر این طبیعی است که بخشی از این رندرها سمت سرور انجام شود.

سرور همیشه نما‌هایی که وجود دارد را رندر کرده و برای کاربران ارسال می‌کند. اما اینکه یک نکته وجود دارد. زمانی که خروجی این نماها شامل Owl باشد داستان کمی متفاوت است. در این حالت یک برنامه جاوا اسکریپت در نما جاساز می شود که سمت کلاینت اجرا شود و در آنها شروع به رندر کردن می‌کند. پس این دوتا فرق دارند.

اگر Qweb عمل رندر را انجام دهد سمت کلاینت انجام می‌شود. در سایر حالت‌ها سمت سرور رنرد خواهد شد.

آواتار
انصراف