توسعه Odoo

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

7

در اودوو ویراوب ۱۲۳ چرا دو جدول برای محصولات وجود داره و اینکه تفاوت ما بین این دو در چیست؟(جدول product.productو جدول product.template)

آواتار
فردین مردانی

الان من نمیدونم چرا یک محصول در product.template هست و یک مرجع داخلی داره و اینکه زمانی که گونه ای به آن محصول تخصیص میدیم مرجع داخلی آن برداشته میشود و محصول هر تعداد گونه که داشته باشه در product.product وارد میشه و اینکه کد جدول product.template آیدی محصولش به عنوان آیدی ای از این جدول به اون گونه ها که در product.productهستند اضافه میشه ٬ حالا من میخوام ببینم چرا خود محصول در product.templateهست و گونه هاش در product.product ؟؟؟؟

آواتار
انصراف
2 پاسخ ها
3
آواتار
فردین مردانی
بهترین پاسخ

در سیستم اداره‌ی محتوای اودو ویراوب ۱۲۳، یک محصول می‌تواند دارای دو مدل مجزا باشد: `product.template` و `product.product`. 

`product.template` یک مدل اصلی است که تمام اطلاعات مشترک بین تمامی محصولات یکسان را دارا می‌باشد. به عنوان مثال، تمامی ویژگی‌ها، تصاویر، مشخصات فنی و قیمت‌ها می‌توانند در قالب یک `product.template` ذخیره شوند. 

با این حال، هر محصول خاص نیز ممکن است دارای ویژگی‌های خاص و یا تفاوت‌هایی با دیگر محصولات داشته باشد. به همین دلیل، هر محصول به صورت جداگانه در `product.product` ذخیره می‌شود. این مدل به صورت مجزا برای هر محصول ایجاد می‌شود و شناسه محصول به عنوان یک کلید خارجی به مدل `product.template` ارجاع داده می‌شود. 

بنابراین، مدل `product.template` برای ذخیره‌ی اطلاعات مشترک بین تمامی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد، درحالی که `product.product` برای ذخیره‌ی اطلاعات خاص هر محصول استفاده می‌شود. این رویکرد به طراحی و پیاده‌سازی سیستم مدیریت محصولات در اودو کمک می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از مدل `product.template`، اطلاعات مشترک بین تمامی محصولات را به صورت مرکزی مدیریت کنند و به راحتی محصولات خاص را با استفاده از مدل `product.product` تعریف کنند.

آواتار
انصراف
3
آواتار
مصطفی برمشوری
بهترین پاسخ

قبل از اینکه بتونیم با محصولات توی اودوو، نسخه تحت وب ERP ویراوب ۱۲۳ کار کنیم باید درک درستی از تفاوت این دو نوع تعریف محصول داشته باشیم. اول از همه تعریف این دو نوع:

  • Product Template: در حقیقت این یک الگو برای محصول است. این الگو برای کاربردهای متفاوتی در سیستم استفاده می‌شود. معادل با هر الگو یک یا چند Product.Product وجود دارد. این الگو شامل تمام اطلاعات یک محصول مثل خصوصیت‌های آن می‌شود.
  • Product.Product: نام دیگری که برای این نوع به کار می برند Product Variants هست که در منوها هم به آن دسترسی دارید. در عمل توی فاکتورهای خرید و فروش این نوع استفاده می‌شود نه الگوی محصول.

پس زمانی که شما یک محصول جدید ایجاد می‌کنید در حقیقت یک product.template ایجاد کرده‌اید. سیستم اودوو بر اساس این الگو یک یا چند محصول ایجاد می‌کند. حالا اگر شما یک فاکتور خرید یا فروش ایجاد کنید از محصولات در فاکتور استفاده خواهید کرد که بر اساس الگو ساخته شده‌اند. 

اجازه دهید با یک نمونه کاربرد این دو نوع داده را به شما نشان دهم. فرض کنید که یک توپ برای فروش دارید. زمانی که شما این توپ را به صورت یک محصول ایجاد می‌کنید در حقیقت یک الگو یا product.template برای آن ایجاد کرده‌اید بلا فاصله سیستم برای این الگو یک product.product هم ایجاد می‌کند و شما  از این محصول ایجاد شده در فاکتورهای خودتون استفاده می‌کنید. 

حالا می‌خواهیم نمونه را پیچیده تر کنیم. فرض کنید که برای این محصول دو رنگ وجود دارد، آبی و قرمز. پس از اینکه این خصوصیت را تعریف کنید دو گونه ایجاد می‌شود. هر گونه به صورت مستقل به صورت یک محصول product.product تعریف می‌شود. حالا شما این دو نوع محصول جدی را دارید و می‌توانید به صورت مستقیم در فاکتورهای خرید و فروش استفاده کنید.

آواتار
انصراف