توسعه Odoo

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

6

کاربرد مدل داده‌ای portal.mixin در اودوو ۱۶ چیست؟

آواتار
مصطفی برمشوری

یکی از کلاس‌های mixin همین portal.mixin است که در ماژول portal معرفی شده. ماژول پرتال برای این طراحی شده که مشتری‌ها بتوانند به داده‌هایی که در سیستم است دسترسی داشته باشند. در این ماژول این کلاس ایجاد شده که قابلیت‌هایی رو به مدلهای داده‌ای اضافه کنه. کاربردهای این کلاس کجاست و باید در چه مواردی استفاده شود؟

آواتار
انصراف
1 پاسخ
2
آواتار
مصطفی برمشوری
بهترین پاسخ

ماژول odoo portal یک ماژول کاربردی است که به شما امکان میدهد تا یک پورتال وب برای مشتریان، شرکای تجاری، کارمندان، یا هر گروه دیگری از کاربران ایجاد کنید. با استفاده از این ماژول، شما میتوانید به کاربران دسترسی به اطلاعات و فرآیندهای مربوط به کسب و کار خود بدهید، مانند سفارشها، فاکتورها، پروژهها، تیکتها، و غیره. شما همچنین میتوانید با کاربران ارتباط برقرار کنید، نظرات و بازخوردهای آنها را جمعآوری کنید، و از آنها برای ارتقای کیفیت خدمات و محصولات خود استفاده کنید.

ماژول odoo portal به شما اجازه میدهد تا ظاهر و عملکرد پورتال خود را با استفاده از ابزارهای ساده و قدرتمند سفارشی‌سازی کنید. شما می‌توانید از قالبهای آماده استفاده کنید یا خودتان یک قالب جدید طراحی کنید. شما میتوانید محتوای پورتال خود را با استفاده از ویرایشگر وب ویرایش کنید یا از ماژولهای اضافی برای افزودن قابلیتهای جدید استفاده کنید.

برای اینکه مدل‌های داده‌ای جدیدی که ایجاد می‌کنید قابلیت استفاده مستقیم در این ماژول را داشته باشند، باید ساختارهای داده‌ای اولیه‌ای را رعایت کنند. برای نمونه فرض کنید که می‌خواهید با استفاده از یک توکن امکان دسترسی به یک فاکتور را برای مشتری فراهم کنید. این توکن در ایمیل برای مشتری ارسال می‌شود و مشتری با کلیک کردن به روی آن بدون نیاز به لاگین می‌تواند فاکتور را مشاهده و پرداخت کند. برای اینکه توکن به مدل داده‌ای فاکتور اضافه شود از این کلاس استفاده می‌شود.

کاربردهای اصلی این کلاس عبارتنداند از:

  • آدرس اینترنتی برای دستری 
  • توکن برای دسترسی اینترنتی
  • اخطار برای کاربر زمان دسترسی اینترنتی


عمل‌های زیر هم برای استفاده و اجرای پردازش اضافه شده است:

  • به اشتراک گذاشتن action_share
  • گرفتن آدرس پورتال get_portal_url


آواتار
انصراف