توسعه Odoo

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

9

نحوه مدیریت باز و بسته شدن کنترل در اودوو ۱۷ پایانه فروش در ویراوب ۱۲۳ به چه طریق انجام میشه؟

با اینکه این نسخه به تازگی اومده من کار باهاش رو به درستی بلد نیستم اگر میشه توضیحاتی در این مورد بدین ممنون.

آواتار
انصراف
1 پاسخ
8
آواتار
فردین مردانی
بهترین پاسخ

در پایانه فروش ، کنترل باز و بسته شدن کنترل، بخش مهمی از مدیریت پول نقد است. هنگام شروع یک شیفت، صندوق‌داران اعتبار ورود به سیستم و اولین مقدار پول نقد را وارد می‌کنند. این فرآیند تضمین می کند که تراکنش های مالی شروع روشنی دارند. هر خرید، بازگشت و سایر فعالیت‌های مربوط به پول نقد در طول شیفت به دقت ثبت می‌شود و یک دنباله حسابرسی برای هر تراکنش ایجاد می‌کند.

هنگامی که شیفت انجام شد، صندوقدار شیفت را در برنامه پایانه فروش می بندد. این فرآیند اجازه می دهد تا موجودی وجه نقد به راحتی با پول نقد واقعی موجود در کشو مقایسه شود زیرا موجودی نقدی توسط سیستم با استفاده از تراکنش های ثبت شده محاسبه می شود. برای کمک به شناسایی هر گونه اشتباه یا ناهماهنگی، می توان مقادیر نقدی محاسبه شده و واقعی را با هم مقایسه کرد. ویژگی کنترل باز و بسته شدن جامع ارائه شده توسط پایانه فروش دقت، مسئولیت پذیری و شفافیت را در مدیریت ارز افزایش می دهد. این به کسب و کارها کمک می کند تا جریان نقدی خود را بهتر مدیریت کنند و یک سیستم قابل اعتماد برای ردیابی فعالیت های مرتبط با پول نقد در چرخه فروش ارائه می دهد.

بنابراین بیایید در مورد کنترل باز و بسته شدن پایانه فروش و سایر قابلیت‌های مربوط به پرداخت صحبت کنیم.

برای کنترل دقت رسیدگی به وجه نقد، ویژگی «تنظیم حداکثر تفاوت» پایانه فروش مفید است. با استفاده از این فناوری، کسب‌وکارها می‌توانند یک سطح تحمل برای اختلافات بین پول نقد در کشو در بسته شدن شیفت و موجودی نقدی محاسبه‌شده تعیین کنند. با مشخص کردن این حداکثر تفاوت، سازمان‌ها می‌توانند احتمال خطا یا ناهنجاری در مدیریت وجوه نقد را کاهش دهند و با شناسایی و بررسی سریع تفاوت‌هایی که از آستانه فراتر رفته است، کنترل قوی‌تری بر عملیات مالی خود تضمین کنند.

تفاوت مجاز در این مورد 10 دلار تعیین شده است.

با پایانه فروش، کاربران می‌توانند با استفاده از تابع Coins/Bill، که اسم‌ها و مقادیر موجود در کشوی نقدی را مشخص می‌کند، در حین انجام تراکنش‌ها، به طور مؤثری سکه‌ها و اسکناس‌ها را پردازش کنند. این ویژگی تضمین می‌کند که صندوق‌داران شمارش دقیقی از سکه‌ها و صورت‌حساب‌های موجود برای تغییر را دارند، که کارایی و دقت کلی رویه نقطه فروش را بهبود می‌بخشد.

از آنجا، شما همچنین می توانید یک بخش جدید را شروع کنید. برای انجام این کار، به داشبورد بروید و دکمه NEW SESSION را انتخاب کنید.

در ابتدای هر جلسه جدید، پنجره‌ای ظاهر می‌شود که درخواست اضافه کردن موجودی افتتاحیه را دارد. اولین مبلغ نقدی یا وجهی موجود در ثبت نام در شروع یک روز کاری یا شیفت کاری به عنوان موجودی افتتاحیه در ماژول پایانه فروش شناخته می شود. این به عنوان نقطه شروع برای تمام تراکنش های مالی انجام شده از طریق سیستم نقطه فروش در آن زمان عمل می کرد.

بنابراین، می‌توانید از سکه‌ها برای اضافه کردن مقدار در حین اضافه کردن موجودی افتتاحیه استفاده کنید. ما برخی از تنظیمات راه‌اندازی فروشگاه را تغییر دادیم تا تعدادی سکه در آن گنجانده شود. برای افزودن سکه های مشخص شده روی نماد ماشین حساب کوچک کلیک کنید.

بنابراین، می‌توانید از سکه‌ها برای اضافه کردن مقدار در حین اضافه کردن موجودی افتتاحیه استفاده کنید. ما برخی از تنظیمات راه‌اندازی فروشگاه را تغییر دادیم تا تعدادی سکه در آن گنجانده شود. برای افزودن سکه های مشخص شده روی نماد ماشین حساب کوچک کلیک کنید.

پس از آن، جزئیات پول در قسمت Opening Note ظاهر می شود. با کلیک بر روی دکمه Open Session، موجودی افتتاحیه 2055 دلاری می تواند به جلسه کمک کند.

ویژگی ورودی/خروجی نقدی Odoo 17 Point of Sale، پیگیری پول اضافی را که در طول یک شیفت به کشوی نقدی اضافه یا از آن خارج می‌شود، آسان می‌کند. این عملکرد انعطاف پذیری را در رسیدگی به رویدادهای مختلف مرتبط با پول نقد، مانند ثبت سپرده های نقدی یا تکمیل تغییرات، بدون به خطر انداختن یکپارچگی تراکنش های مالی افزایش می دهد.

کارمند می‌تواند از ویژگی نقدی/خروجی برای جایگزینی سریع وجوه خود پس از استفاده از آن برای اهداف خود استفاده کند. بیایید آن را بررسی کنیم.

پس از انتخاب دکمه Cash In/Out، پنجره دیگری ظاهر می شود. کاربر ورود به سیستم می تواند Cash In یا Cash Out را از آن پنجره پاپ آپ انتخاب کند. شما می توانید هر دلیل خاصی را در قسمت "دلیل" اضافه کنید. بعد، دکمه تایید را فشار دهید.

بیرون آوردن پول از کشوی نقدی فروشگاه به عنوان پول نقد شناخته می شود. دکمه Cash Out را فشار دهید که اکنون با رنگ قرمز نشان داده شده است. می توانید مقدار گرفته شده را در قسمت تعیین شده اضافه کنید. بلافاصله مقدار را منفی نشان می دهد.

در اینجا، میچل ادمین، کارمند، 25 دلار جمع آوری می کند. بعد، دکمه تایید را فشار دهید.

اگر کارمندی نیاز به اضافه کردن پول نقد به کشو دارد، روی دکمه Cash In کلیک کنید. به رنگ سبز نمایش داده می شود و مقدار را به صورت یک رقم مثبت نشان می دهد.

میچل ادمین، کارمند، سی دلار اضافه کرد. بعد، دکمه تایید را فشار دهید.

مشتریان می توانند اقلام مورد نیاز خود را از فروشگاه انتخاب کنند. با کلیک بر روی دکمه پرداخت، که کاربر را به صفحه پرداخت می‌برد، در صورتی که مصرف‌کننده هر محصولی را انتخاب کند، پرداخت پول را ساده می‌کند.

چهار روش پرداخت متمایز توسط Odoo پشتیبانی می شود: بانک، پول نقد، حساب مشتری و پرداخت از طریق پایانه های پرداخت.

کاربر فقط باید روی دکمه Close واقع در گوشه سمت راست بالا کلیک کند تا پس از انجام فروش، جلسه پایان یابد. این ما را به بخش آخر می رساند.

کنترل بسته شدن برای جلسه پایانی قبل از بسته شدن نشان داده می شود. در ماژول پایانه فروش Sale، موجودی پایانی عبارت است از کل مقدار پول نقد یا وجوهی که در پایان یک روز کاری یا شیفت کاری در صندوق باقی می ماند، پس از در نظر گرفتن تمام فروش ها، بازپرداخت ها و سایر معاملات. این کمک می کند تا اقلام موجود در ثبت نام را به کل مورد انتظار پیوند دهید و نگاهی به وضعیت نقدی ارائه می دهد.

کلیه اطلاعات از جمله تعداد و تعداد کلی سفارشات در جلسه پایانی گنجانده شده است. ما از این جلسه سه سفارش داریم که مجموعاً دلار داده شده است. عکس فوری زیر موجودی افتتاحیه، یادداشت افتتاحیه اضافه شده، مبلغ ورودی و خروجی نقدی اضافه شده را نشان می دهد.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود، مبلغی که با استفاده از هر گزینه پرداخت به دست می آید، به صورت جداگانه در طول جلسه پایانی نمایش داده می شود.

در جلسه پایانی، یک علامت کوچک ماشین حساب نیز نمایش داده می شود. از آنجا، کاربر می تواند از سکه ها برای اضافه کردن تفاوت استفاده کند. بنابراین، آن را یک کلیک کنید.

پس از آن، نابرابری به روز می شود. بخش یادداشت های پایانی شامل افزودن اطلاعات پول می شود.

مبلغ پیش بینی شده در این مورد داده شده است. با این حال، مقدار پول شمارش شده اصلاح شده نیز داده شده است. بنابراین، تفاوت را می توان به وضوح مشاهده کرد. برای پایان جلسه روی دکمه بستن جلسه کلیک کنید.

در صورت وجود تفاوت پرداخت از طریق یک پیام بازشو به کاربر اطلاع داده می شود. بنابراین، مدخل مجله مایل است سود و زیان را در بر گیرد. برای ادامه دکمه OK را فشار دهید. جلسه پس از آن پایان خواهد یافت.

آخرین موجودی نقدی پایانی و تاریخ بسته شدن بلافاصله پس از بسته شدن جلسه در داشبورد به‌روزرسانی می‌شود.

بیایید به گزارش سود و زیان نگاهی بیندازیم تا ببینیم با ورود مجله چه اتفاقی افتاده است. برای این کار به ماژول حسابداری رفته و تب Reports را انتخاب کنید. گزارش سود و زیان را از منوی کشویی انتخاب کنید.

در صورتی که در پایان جلسه پول بیش از حد انتظار جمع‌آوری شده باشد، «سود تفاوت نقدی» در حساب سود ارائه می‌شود. به این ترتیب، به عنوان درآمد ثبت شد و در حساب سود نشان داده شد.

اگر جلسه با کمترین مبلغ به پایان رسید، گزارش زیان نشان می دهد.

در نتیجه، باز کردن و بسته شدن کنترل های نقدی در یک جلسه نقطه فروش به طور مفصل در این پست وبلاگ پوشش داده شد. این بخش برخی از مسائل را پوشش می‌دهد، مانند Cash In/Out، تفاوت نقدی، Closing Session، Post Difference، Open موجودی، اضافه کردن Denominations، Coins در PoS و تنظیم حداکثر تفاوت.


آواتار
انصراف