توسعه Odoo

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

6

ساده‌ترین راه برای استفاده از ابزار wkhtmltopdf به صورت دستی چی هست؟

می‌خواهم از این ابزار برای تولید فایل PDF به صورت مستقیم استفاده کنم و ببینم که آیا خروجی تولید شده با اون چیزی که اودوو در تولید گزارش استفاده می‌کنه یکی هست؟ چطور می‌تونم این ابزار رو نصب و استفاده کنم؟

آواتار
انصراف
1 پاسخ
2
بهترین پاسخ

در حقیقت این یک ابزار ساده و خط فرمان برای تولید یک صفحه به PDF هست. استفاده از این ابزار تنها نیاز به یک خط فرمان داره. فرض کنید که سیستم عامل شما لینوکس هست. من در ادامه روش استفاده از این ابزار در خط فرمان رو به شما نشون می‌دم.

شروع کنید

اولین کار این هست که این برنامه رو باید روی سیستم خودتون نصب کنید. این برنامه به صورت آماده توی مسیر دانلود wkhtmltopdf هست کافی هست که دانلود کنید و توی سیستم کپی کنید. البته روش‌های حرفه‌ای تر برای نصب هم هست که باید به خود سایت مراجعه کنید.

سند HTML خود را که می خواهید به PDF (یا تصویر) تبدیل کنید ایجاد کنید. مثلا یک فایل HTML ایجاد کنید و حتی می‌تونید یک صفحه وب که روی اینترنت هست رو انتخاب کنید.

از طریق خط فرمان برنامه‌ای که دانلود کردید رو اجرا کنید و فایل HTML رو به عنوان پارامتر ورودی بهش بدید. با این کار به راحتی فایل PDF برای شما تولید می‌شه.

برای نمونه، می‌خوام صفحه گوگل رو به صورت یک PDF ذخیره کنم. برای این کار کافی هست که کد زیر رو توی خط فرمان اجرا کنم.


wkhtmltopdf http://google.com google.pd


پارامترهای خط فرمان

پارامترهای زیادی برای مدیریت خروجی وجود داره. تمام این پرامترها روی خود سایت به صورت کامل توضیح داده شده. فهرست تمام پارامترها کنترلی wkhtmltopdf اینجا هست کلیک کنید.

آواتار
انصراف