اینترنت اشیا IoT

خوش آمدید!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

5

چرا باید از IoT و اینترنت اشیا برای کار با دستگاه‌ها توی اودوو استفاده کرد؟

یکی از راه‌های ساده برای کار با دستگاه‌ها مثل پرنتر، ترازو و دستگاه حضور و غیاب استفاده از پرتکل خود دستگاه‌ها به صورت مستقیم هست. چه لزومی داره که از ساختارهای اینترنت اشیا و یا IoT برای کار با این دستگاه‌ها استفاده کرد.

مثلا یک ماژول برای ارتباط با دستگاه‌های ZKTec وجود داره که به صورت مستقیم با IP دستگاه ارتباط برقرار می‌کنه و داده‌های مورد نیاز رو از دستگاه می‌خونه. چرا از این ماژول استفاده نکنیم؟

آواتار
انصراف
1 پاسخ
3
بهترین پاسخ

دلایل زیادی برای این کار وجود داره. من می‌خوام تنها به بخش امنیت این مسئله اشاره کنم و سایر موارد رو می‌تونید خودتون دنبال کنید.

دستگاه‌های عموما از نظر امنیت ضعیف هستند. بنابر این لود شدن این دستگاه‌ها در بسته شبکه و به خصوص اینترنت بسیار خطرناک هست و مهاجم می‌تونه به سادگی کنترل دستگاه رو به دست بگیره. برخی از این دستگاه‌ها امنیتی هستند و می‌تونن چالش‌های زیادی رو برای شما ایجاد کنند.

حالا برگردیم به روشی که در سوال مطرح شده:‌ اتصال مستقیم اودوو به دستگاه ورود خروج. زمانی که شما از اودوو به صورت کلود استفاده می کنید امکان این کار وجود نداره مگر اینکه دستگاه‌های شما به صورت مستقیم روی اینترنت باشه. بنابر این با این کار شما خودتون رو در مقابل هکرها قرار دادید.

یادتون باشه که روش‌های ساده مثل جستجوی کامل brute force به سادگی روی دستگاه‌های ZKtec قابل اجرا است.

راهکار دیگه این هست که شما شبکه شخصی ایجاد کنید و این دستگاه‌ها رو در یک شبکه شخصی نگهداری کنید. برای این کار باید هزینه‌های زیادی رو پرداخت کنید، خریدن IPهای معتبر، روترهای مناسب برای پشتیبانی از VPN ها و مدیران شبکه تنها بخشی از این هزینه‌ها است.

اما در اینترنت اشیا پروتکل‌های استانداردی برای این کار طراحی شده است و شما می‌توانید به سادگی از آنها در کارهای خود استفاده کنید. برای نمونه پروتکل MQTT مبتنی بر روشهای SSL ارتباط بسیار امن و سریع بنی دستگاه‌های شما ایجاد می‌کند.

آواتار
انصراف