پشتیبانی فن‌آوری اطلاعات

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

0

نحوه پشتیبان گیری و بازیابی پایگاه داده بزرگ Odoo چگونه است؟

با استفاده از برنامه مدیریت پایگاه داده به راحتی در اودوو می‌توان فایل پشتیبان ایجاد کرد. اما زمانی که حجم پایگاه داده بسیار بزرگ  باشد این کار ممکن نیست. من به دنبال راه حلی برای این کار هستم.

پایگاه داده من حدود 5GB حجم دارد.

سوال خود را اینجا مطرح کنید
آواتار
انصراف
1 پاسخ
0
بهترین پاسخ

پشتیبان گیری از پایگاه داده Odoo هسته اصلی اقدام پیشگیری از از دست دادن داده است. هنگامی که در ساخت تولید یک سیستم جدید هستید با مشکل مواجه خواهید شد، یا با نقص سخت افزاری در سرور خود روبرو می‌شوید، همیشه می توانید آنچه را که از دست داده اید با استفاده از فایل پشتیبان خود بازیابی کنید. در این مورد، کل پایگاه داده Odoo.

چندین عامل وجود دارد که ممکن است پشتیبان گیری و بازیابی پایگاه داده را دشوار کند. یکی از مشکلات افزایش حجم خود پایگاه داده است. ما می دانیم که تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی پایگاه داده از طریق صفحه مدیر پایگاه داده Odoo روش های توصیه شده توسط خود جامعه Odoo است، اما همانطور که اندازه پایگاه داده در طول زمان افزایش می یابد، در پیشرفت با شکست مواجه می شود. علت متفاوت وجود دارد، ممکن است به دلیل محدودیت وب سرور باشد زیرا Nginx یا Apache دارای محدودیت زمانی هستند، یا ممکن است به دلیل فایل odoo.conf باشد که به درستی برای گرفتن فایل های بزرگ پیکربندی نشده است و غیره

اکنون، همانطور که در گذر زمان قدم می‌زنم، بالاخره ایده‌آل‌ترین راه‌ها برای پشتیبان‌گیری و بازیابی پایگاه داده را پیدا کردم. من یک نسخه پشتیبان از اندازه پایگاه داده و بازیابی بزرگی به اندازه 12 گیگابایت پایگاه داده را تجربه کردم. روش من برای پشتیبان گیری و بازیابی پایگاه داده بارها آزمایش شده است و می توانم بگویم این روش بهترین روش برای انجام این کار است.

گام اول

به ترمینال لینوکس خود، از SSH یا سرور خود مستقیماً دسترسی داشته باشید. از طریق حساب کاربری سوپرکاربر (ریشه) لینوکس خود وارد شوید.

گام دوم

باید به برنامه پایگاه خود لاگین کنید تا به پایگاه داده دسترسی داشته باشید. روش‌های متفاوتی وجود دارد. گاهی شما نیاز دارید که کاربر خود را تغییر دهید یا با هم همان کاربر ریشه امکان این کار وجود دارد. در برخی از سیستم‌های عمل کاربری به نام postgres وجود دارد که به پایگاه داده دسترسی دارد. در این صورت دستور زیر را وارد کنید:

su - postgres

در نهایت دستور کلایند پستگرس را وارد کنید تا لاگین شوید:

psql -u  

مطمئن شوید که به پایگاه داد متصل شده‌اید.

گام چهارم

برای مشاهده لیست پایگاه داده خود، \l (حرف L کوچک) را تایپ کنید. شما باید بدانید که از کدام پایگاه داده می خواهید نسخه پشتیبان تهیه کنید. بنابراین در اینجا می توانید نام تمام پایگاه داده را ببینید. سعی کنید کدام یک را شناسایی کنید، و برای این مورد ما از یک پایگاه داده با نام odoo12 نسخه پشتیبان تهیه می کنیم.

مطمئن شوید که نام پایگاه مورد نظر خود را به دقت یاداشت کرده‌اید.

حالا از برنامه پایگاه داده خارج شود. با دستور \q

گام پنجم

اکنون در سطح اکانت postgresql هستیم. به سادگی می توانیم با تایپ کردن، پایگاه داده مورد نظر خود را در یک فایل ذخیره کنیم

pg_dump –format=c odoo12 > odoo_12_file_backup.dump

odoo12 نام پایگاه داده است و odoo_12_file_backup.dump نام فایلی است که نسخه پشتیبان ذخیره می شود. همچنین دارای فایل پسوند dump است. Enter را فشار دهید و منتظر بمانید تا پیشرفت پشتیبان‌گیری انجام شود. شما به این توجه کنید که نام پایگاه داده شما چیست. فایل بک آپ باید با همان نام باشد.

گام ششم

این تنها 50 درصد از پیشرفت پشتیبان‌گیری از پایگاه داده شما است. هنوز باید یک کار را انجام دهید و آن پشتیبان‌گیری دستی از فایل‌استور است. Filestore پوشه ای است که در آن سیستم odoo اسناد یا تصاویری را که کاربر در Odoo آپلود کرده اند ذخیره می کند. اما قبل از انجام این کار، باید فرآیند odoo را که در سرور شما اجرا می شود، متوقف کنید. این باعث می‌شود که Odoo شما برای مدتی غیرقابل دسترسی باشد، بنابراین مطمئن شوید که این ساعت فراتر از ساعت کاری کاربر است تا مزاحم ساعت کاری او نشود.

متوقف کردن سرویس اودوو کامل به مدلی بستگی دارد که شما با آن کار می‌کنید. به هر حال قبل از این کار باید این سرویس را متوقف کنید.

اکنون به جایی بروید که فایل‌استور به‌عنوان پیش‌فرض در داخل /odoo/.local/share/Odoo/filestore ذخیره می‌شود. می توانید با تایپ کردن زیر به این پوشه بروید:

cd /odoo/.local/share/Odoo/filestore

فایل استور با پایگاه داده انتخابی شما نامی مشابه دارد. در این مورد، پوشه odoo12 نام فایل ذخیره پایگاه داده odoo12 است. در مورد فایل های .dump هم همینطور است، این فایل را در جای دیگری کپی کنید.




آواتار
انصراف