OWL

خوش آمدید!

این فروم بستری برای ارتباط بین افرادی است که از بسته Owl نه تنها در توسعه اودوو بلکه برای کارهای دیگر نیز استفاده می‌کنند. از انجا که مستند و کامیونیتی اودوو کمی ضعیف است امیدواریم که این فروم بتواند در توسعه مهارت‌های برنامه نویسی فارسی زبانان موثر باشد. باعث افتخار ما است که شما نیز به گروه ما بپیوندید.

6

چطوری در owl متغیر تعریف کنیم ومقدار آن را تغییر دهیم؟

کار با متغیر ها در owl چطوری است؟

آواتار
انصراف
1 پاسخ
6
بهترین پاسخ

کد زیر را در نظر بگیرید :



در کد بالا، state یک متغیر است که نشان‌دهندهٔ وضعیت فعلی کامپوننت Counter است. این وضعیت می‌تواند اطلاعاتی را که برای کامپوننت مهم است، شامل کند و توسط کامپوننت برای رسم رابط کاربری (UI) و انجام عملیات مربوطه استفاده می‌شود.

در این مثال، state شامل یک شیء است که یک ویژگی به نام value دارد که مقدار اولیه آن برابر با صفر است. این value مقدار تعداد دفعاتی که کاربران با فشردن دکمه کلیک کرده اند، نمایش می دهد.

هرگاه که increment فراخوانی شود (که در واقع تابعی است که با کلیک بر روی دکمه فراخوانی می‌شود)، مقدار value افزایش پیدا می‌کند و این تغییر در وضعیت (state) به صورت واکنشی (reactive) در UI نمایش داده می‌شود، به این ترتیب که مقدار value جدید نمایش داده می‌شود.

 متغیر state به وسیلهٔ hook useState تعریف شده است. این hook useState از کتابخانه owl استفاده می‌کند و یک شیء را با یک مقدار اولیه میسازد.

پس برای مقداردهی اولیه به state، در تابع useState یک شیء با مقادیر مورد نیاز ایجاد می‌کنید. به عنوان مثال، مقدار اولیه در اینجا به صفر تنظیم شده است.

آواتار
انصراف