OWL

خوش آمدید!

این فروم بستری برای ارتباط بین افرادی است که از بسته Owl نه تنها در توسعه اودوو بلکه برای کارهای دیگر نیز استفاده می‌کنند. از انجا که مستند و کامیونیتی اودوو کمی ضعیف است امیدواریم که این فروم بتواند در توسعه مهارت‌های برنامه نویسی فارسی زبانان موثر باشد. باعث افتخار ما است که شما نیز به گروه ما بپیوندید.

6

متد setup در owl چگونه کار می کند؟

دقیقا این کد چه می کند؟

آواتار
انصراف
1 پاسخ
5
بهترین پاسخ

تابع setup در قالب کامپوننت‌های Owl، پس از ساخته شدن کامپوننت، اجرا می‌شود. این یک متد از چرخه حیاتی (lifecycle method) است که بسیار شبیه به سازنده (constructor) است، با این تفاوت که هیچ آرگومانی دریافت نمی‌کند.

این تابع setup محل مناسبی برای فراخوانی توابع هوک (hook functions) است. توابع هوک به برنامه‌نویس اجازه می‌دهند تا رفتار و ویژگی‌های مختلف کامپوننت را تنظیم و سفارشی‌سازی کند. این توابع معمولاً به دوره‌های مختلفی از چرخه حیات کامپوننت متصل می‌شوند و می‌توانند به رویدادها و شرایط مختلف در چرخه حیات کامپوننت واکنش نشان دهند.

. در این مثال، تابع useSetupAutofocus() فراخوانی شده است که احتمالاً به منظور تنظیم فوکوس خودکار روی کامپوننت استفاده می‌شود.

توجه داشته باشید که یکی از دلایل اصلی داشتن تابع setup در چرخه حیات کامپوننت، امکان patch کردن آن است. این نیاز رایجی در اکوسیستم Odoo است که از آن استفاده می‌شود.

****patch کردن:

پچ‌کردن یا Patching به معنی اعمال تغییرات یا به‌روزرسانی برنامه‌ی کامپیوتری، نرم‌افزار یا سیستم به‌طور موقت است، بدون اعمال تغییرات دائمی در کد منبع (source code) آن‌ها. این تغییرات معمولاً برای رفع اشکالات اضطراری یا به‌روزرسانی ویژگی‌ها بکار می‌روند.

مفهوم پچ‌کردن اصطلاحاً از اعمال پچ‌ها به نرم‌افزارها و سیستم‌ها برای برطرف کردن مشکلات امنیتی یا اشکالات به وجود آمده استفاده می‌شود. یک پچ معمولاً یک فایل یا مجموعه تغییرات است که به برنامه‌ی کامپیوتری یا سیستم اعمال می‌شود تا مشکلات رفع شده و امنیت آن بهبود یابد.

در زمینه‌ی برنامه‌نویسی، پچ‌کردن ممکن است شامل اعمال تغییرات کوچک در کد یا برنامه باشد بدون تغییر یا با تغییر اندازه‌ی کلیت برنامه. این کار اغلب به‌صورت موقت و برای رفع مشکلات مهم یا اضافه کردن ویژگی‌های فوری انجام می‌شود

آواتار
انصراف