Odoo 16 calender
15 ژانویهٔ, 2024 به وسیله
Odoo 16 calender
ترنم کمالی پناه
| No comments yet

 

`

تقویم در Odoo​16

 برای تقویت روابط بین کارکنان و کارکنان شاغل در شرکت، اتخاذ جلسات و تصمیمات خاصی ضروری است. برنامه ریزی و برنامه ریزی دقیق فعالیت ها برای چنین جلساتی ضروری است. و چنین جلساتی به شما کمک می کند تا جلسه را در یک شرکت برای موفقیت شرکت به خوبی برگزار کنید. ماژول Calendar در نرم‌افزار Odoo وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا انواع جلساتی را که ساختار داخلی و خارجی دارند، درست کنید.

در صفحه اصلی ماژول تقویم،  جلسات برنامه ریزی شده روزهای مختلف ماه را دریافت خواهید کرد. اگر می خواهید جلسات یک روز خاص را بدانید، به سادگی به یک تاریخ خاص بروید و از جلسه برنامه ریزی شده در آن تاریخ خاص مطلع شوید.

در سمت راست صفحه، کسانی را که قرار است در جلسه ای که برنامه ریزی شده است شرکت کنند را مشاهده خواهید کرد. می توانید با استفاده از نماد + ارائه شده، شرکت کنندگان جدید را به جلسه معرفی کنید. جزئیات بیشتر در مورد جلسه با استفاده از انتخاب جلسه خاصی که باید در مورد آن بیشتر بدانید درک می شود. 


 با انتخاب یک جلسه خاص، جزئیات بیشتری مانند توضیحات جلسه، حریم خصوصی و برچسب های مرتبط را مشاهده خواهید کرد. اگر مجبور به ویرایش بیشتر در جلسه برنامه ریزی شده در تاریخ خاص هستید، می توانید از نماد ویرایش استفاده کنید.

برای اینکه نوع مشابهی از جلسه داشته باشید، کافی است به تاریخ خاصی بروید که در آن باید جلسه را برنامه ریزی کنید. با انتخاب تاریخ، پنجره ای خواهید دید که باید برخی از جزئیات را به شرح زیر ارائه دهید.


 در این پنجره کوچک می توانید موضوع جلسه را در فضای ارائه شده ارائه دهید. سپس بر روی نماد ویرایش ارائه شده در پنجره کلیک کنید. سپس صفحه ای مانند تصویر زیر دریافت خواهید کرد.


هنگام ارائه موضوع جلسه، صفحه جزئیات جلسه و گزینه‌ها را برای ارائه برخی داده‌ها دارید. در زیر گزینه Meeting Details می توانید تاریخ شروع و تاریخ پایان جلسه را در فضای ارائه شده درج کنید. مدت زمان جلسه را می توان در فضای داده شده ارائه کرد. اگر جلسه باید برای هر روز برنامه ریزی شود، گزینه All Day می تواند فعال شود. می توانید به برگزار کننده اشاره کنید و در فضاهای داده شده شرحی از جلسه ای که قرار است برنامه ریزی کنید ارائه دهید. گزینه ایمیل و پیامک به شما کمک می کند تا اطلاعیه جلسه را برای شرکت کنندگانی که قرار است در این جلسه حضور داشته باشند ارسال کنید. همچنین می‌توانید یادآوری‌ها را حفظ کنید، فضای جلسه را در گزینه مکان، URL تماس ویدیویی فراهم کنید، و همچنین می‌توانید جلسات Odoo را نیز اضافه کنید. برچسب های مرتبط را می توان در فضای ارائه شده اضافه کرد.

در زبانه گزینه‌ها، اگر جلسه باید در یک بازه زمانی خاص تکرار شود، می‌توانید گزینه تکرارشونده را فعال کنید.


 در اینجا، فضایی دارید تا جلسه را به صورت عمومی یا خصوصی در زیر گزینه حریم خصوصی قرار دهید. در صورت نیاز می توان وضعیت شرکت کنندگان را نیز به عنوان مشغول تنظیم کرد. اکنون برای دریافت جزئیات شرکت کنندگان در جلسه، یک برگه دعوت دارید.


 همانطور که مشاهده می کنید، در زیر گزینه Invitation، فضایی برای ارائه نام شرکت کنندگان، ایمیل و شماره تلفن در اختیار شما قرار می گیرد. وضعیت دعوت را به عنوان پذیرفته شده، رد شده یا نیاز به اقدام دریافت خواهید کرد. در نهایت به آیکون Save بروید. یک جلسه را می توان با استفاده از نماد َAdd در صفحه اصلی نیز برنامه ریزی کرد. همچنین می توانید تقویم خود را با گوگل همگام سازی کنید.

برای این کار، می‌توانید در صفحه اصلی ماژول تقویم با گوگل ارتباط برقرار کنید.


 در اینجا، می توانید آن را به عنوان google یا outlook علامت گذاری کنید. این گزینه به شما کمک می کند تا تقویم را با تقویم گوگل همگام کنید. شما می توانید شناسه مشتری و راز مشتری را ارائه دهید. سپس، به گزینه connected  بروید. به این ترتیب، شما با تقویم گوگل متصل خواهید شد.

Online Appointments(قرارهای انلاین)

با نگاهی به حضور کارمندان و مشتریان در شرکت، می توانید به راحتی قرار ملاقات های آنلاین را تحت ماژول Calendar در Odoo ERP ترتیب دهید. پس از اتمام نصب ماژول Appointment در Odoo که در اپ استور نرم افزار Odoo موجود است، می توانید به راحتی قرار ملاقات ها را تنظیم و مدیریت کنید. ویژگی آنها به شما در کاهش خطرات در جلسات با کارمندان و دیگران کمک می کند. شما این گزینه را در صفحه اصلی ماژول Calendar دریافت خواهید کرد. صفحه اطلاعات خاصی را ارائه می دهد، همانطور که در زیر نشان داده شده است.


 

 همانطور که در اسکرین شات بالا مشاهده می کنید، لیستی از قرارهای ملاقات آنلاین از قبل ایجاد شده را دریافت خواهید کرد. برای گرفتن یک قرار ملاقات مشابه، کافی است به سراغ نماد Create بروید، همانطور که در تصویر بالا مشخص شده است.


 در صفحه ایجاد، فضایی برای ارائه داده های خاص در مورد ایجاد قرار ملاقات آنلاین خواهید داشت. شما باید یک نام برای قرار ملاقات زیر گزینه Appointment Title وارد کنید. مدت زمان جلسه را می توان تحت گزینه مدت زمان ارائه کرد. می توانید برنامه ریزی جلسه را با توجه به زمان تعیین شده برای قرار در فضای اختصاص داده شده ترتیب دهید. همچنین می توانید از گزینه مجاز کنسل کردن برای لغو قرار در بازه زمانی ارائه شده استفاده کنید. کاربران می توانند داده شوند، و صفحه نمایش جلویی را می توان به عنوان بدون تصویر تنظیم کرد یا تصاویر کاربران را نشان داد.

در برگه Availability، می‌توانید با کمک گزینه Add a Line، روزهای موجود در هفته را برای قرار ملاقات ارائه دهید



در برگه گزینه‌ها، گزینه‌هایی مانند Timezone، Location، Limit to Work hours برای فعال کردن، گزینه ایجاد فرصت‌ها برای راه‌اندازی، و همچنین یادآوری‌هایی برای افزودن در فضاهای اختصاص داده شده دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توانید قرار ملاقاتی را که روی گزینه CC تنظیم کرده‌اید ارسال کنید.


 همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، برگه سوالات را دریافت خواهید کرد که به شما کمک می کند تا سوالات مربوط به قرار ملاقاتی را که قرار است داشته باشید اضافه کنید. برای درج سوالات می توانید به سراغ گزینه Add a Line بروید که مطابق شکل زیر شما را به صفحه جدیدی هدایت می کند.


 در صفحه ایجاد سوالات می توانید سوالات را در فضای ارائه شده ذکر کنید. نوع سوال را می توان به صورت متن تک خطی، متن چند خطی، کشویی، رادیویی یا چک باکس تنظیم کرد. اگر پاسخ به سوال ضروری است، می توانید مکان نگهدار را ارائه کنید و گزینه پاسخ مورد نیاز را فعال کنید.

 اکنون، تب بعدی در صفحه ایجاد قرار آنلاین، پیام است. این گزینه به شما کمک می کند تا بر اساس قرار ملاقاتی که قرار است داشته باشید، یک معرفی و تایید اضافه کنید. پس از تکمیل فرآیند ایجاد، می توانید به نماد ذخیره بروید.

اگر می خواهید این قرار ملاقات در وب سایت منتشر شود، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، کافی است گزینه Go To Website را انتخاب کنید.

 می توانید وضعیت منتشرنشده در صفحه را همانطور که در فضای مشخص شده در تصویر زیر منتشر شده است ایجاد کنید.


 با تکمیل انتشار قرارهای ملاقات آنلاین، گزینه اشتراک گذاری در اختیار شما قرار می گیرد.


 گزینه اشتراک گذاری به شما کمک می کند تا پیوند قرار ملاقات آنلاینی که ایجاد کرده اید را با سایرین شرکت به اشتراک بگذارید.


 مانند تصویر، لینک ارائه شده قابل کپی و ارسال برای دیگران است.

Configuration(پیکربندی)

در گزینه پیکربندی ماژول تقویم، گزینه یادآوری را دریافت خواهید کرد که به شما در تنظیم آلارم برای قرار ملاقات ها کمک می کند، که می تواند آنلاین نیز باشد.

 این گزینه در ماژول Calendar به شما کمک می کند تا قرار ملاقات هایی را که قرار است شروع شوند را یادآوری کنید. یادآوری‌ها را می‌توان بیش از یک یادآوری کرد که به کارمندان کمک می‌کند تا از فراموشی یک قرار خاص جلوگیری کنند. همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، هشدارهای تقویم را از گزینه یادآوری در منوی پیکربندی دریافت خواهید کرد. در صفحه، همه آلارم‌های ایجاد شده در قرارهای ملاقات خاص را دارید. این صفحه شامل اطلاعاتی مانند نوع، یادآوری قبل و گزینه های واحد است. به منظور ایجاد یک نوع یادآوری یا زنگ هشدار برای قرار ملاقات، فقط می توانید به نماد ایجاد موجود در سمت چپ صفحه بروید.


 در اینجا می توانید نوع یادآوری را در اولین فضای ارائه شده ارائه کنید. نوع آن می تواند ایمیل، پیامک یا اعلان باشد. شما فضایی برای گنجاندن قالب ایمیل نیز دارید. اکنون گزینه Remind before به شما کمک می کند تا زنگ ساعت را در یک دقیقه، ساعت یا روز خاص قبل از شروع قرار تنظیم کنید. همچنین می‌توانید گزینه پیش‌فرض قرار ملاقات‌های جدید را فعال کنید تا زنگ‌های هشدار در قرار ملاقات‌های جدید لحاظ شود. اکنون، به دنبال نماد ذخیره بروید تا این زنگ هشدار تازه ایجاد شده را به لیست موجود اضافه کنید. شما گزینه های دعوت قرار ملاقات و اشتراک گذاری پیوند را نیز در زیر منوی پیکربندی دارید. تمام پیوندهای به اشتراک گذاشته شده قرار ملاقات در زیر صفحه پیوند مشترک در دسترس خواهند بود.

Reporting(گزارش نویسی)

گزینه گزارش در ماژول تقویم به شما کمک می کند تا قرار ملاقات هایی را که تحت این ماژول انجام می شود، تجزیه و تحلیل و درک کنید. قرارهای آنلاین و همه قرارهای ملاقات دیگر در این ویژگی در دسترس خواهند بود. گزارش قرارهای آنلاین در گزینه نوبت دهی آنلاین زیر گزینه گزارش دهی دیده می شود.

Odoo 16 calender
ترنم کمالی پناه 15 ژانویهٔ, 2024
این پست را به اشتراک بگذارید
برچسب ها
بایگانی
ورود to leave a comment