مروری بر قابلیت‌ها و امکانات طراحی سایت در اودوو
website Odoo16
16 ژانویهٔ, 2024 به وسیله
مروری بر قابلیت‌ها و امکانات طراحی سایت در اودوو
ترنم کمالی پناه
| No comments yet

 

`

 ماژول وب سایت Odoo 16 یک راه حل کامل برای تمام وظایف مدیریت وب سایت شما، مانند طراحی و ساخت وب سایت، مدیریت پست های وبلاگ، ایجاد صفحات خرید، برنامه ریزی قرار ملاقات های آنلاین و غیره ارائه می دهد. ویژگی اساسی ماژول وب سایت Odoo 16، مانند هر پلتفرم Odoo دیگری، سادگی آن است. هر کسی می تواند بدون داشتن تجربه قبلی یا رویه کدنویسی از این پلتفرم واحد استفاده کند و وب سایت خود را ایجاد کند.

 Odoo ابزارها، قالب‌ها، توابع و ویژگی‌های داخلی مختلفی را برای ایجاد وب‌سایت‌های جذاب بدون استفاده از ابزار دیگری فراهم می‌کند.

 برخی از ویژگی های ماژول وب سایت عبارتند :

* طیف وسیعی از ابزارهای ویرایش.

* اشکال GIF سازگار با تصاویر GIF.

*طراحی شبکه برای دستکاری کامل اجزای یک بلوک ساختاری، حالت شبکه را روشن کنید.

* هنگام ساخت یک وب سایت جدید، از جمله صفحه Helpdesk.

*دسترسی سریع به تمامی صفحات وب سایت از طریق منوی سایت فراهم می شود. یک بلوک ساختاری رسانه های اجتماعی اضافه شد تا مدیریت تمام پیوندهای شبکه های اجتماعی را ساده کند.

*شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا یک بلوک ساختاری وب سایت باید فقط روی دسکتاپ نمایش داده شود، فقط در تلفن همراه یا هر دو.

*برای تسهیل انتقال راحت بین این دو، منوهای frontend  و backend ترکیب شدند.

*از دسته جدید «دستگاه‌ها» از اشکال تصویر استفاده کنید تا عکس‌ها در داخل دستگاه (تلفن، تبلت یا رایانه) به نظر برسند.

*نسخه پیش نمایش تلفن همراه را هنگام ویرایش وب سایت ها مشاهده کنید.

*زبان بازدیدکننده را در CRM، Helpdesk یا قرار ملاقات های آنلاین بر اساس نسخه زبان وب سایت تعیین کنید.

* بلوک های ساختاری و قالب های وب سایت قابل تنظیم برای ایجاد طرح های جذاب.


 مروری بر طراحی یک وب سایت جدید
با برقراری ارتباط شما با مخاطبان بیشتری، چه وبلاگ شخصی شما باشد و چه نباشد، داشتن یک وب سایت به شما کمک می کند تا در معرض اینترنت خود قرار بگیرید. یک وب سایت همچنین می تواند به عنوان بستری برای انتشار ایده ها و تخصص شما عمل کند و درها را برای سرمایه گذاری های مستقل یا مشارکتی باز کند. در اینجا چند مرحله مهم وجود دارد که می توانید با آنها شروع کنید و به شما در ایجاد یک وب سایت  جدید یا موثرتر کردن سایت فعلی خود کمک کنید.

 * یک نام دامنه کامل را انتخاب کنید.

* یک تم برای وب سایت خود ایجاد کنید که می تواند سفارشی شود.

* معماری وب سایت خود را بسازید.

*صفحات وب سایت خود را به منوها پیوند دهید.

* مطالب جذاب را به وب سایت خود اضافه کنید.

*وب سایت خود را منتشر کنید.

 شما می توانید وب سایت خود را با ماژول وب سایت Odoo 16 با نصب آن از جدیدترین نسخه بسته ERP Odoo توسعه دهید. برنامه های Odoo در دو نسخه موجود هستند: نسخه Community و نسخه Enterprise. کاربران می توانند از نسخه Enterprise هر ماژول Odoo که با هزینه در دسترس است استفاده کنند تا به همه ویژگی ها و عملکردها دسترسی داشته باشند. از طرف دیگر، می‌توانید از نسخه Community این برنامه به صورت رایگان استفاده کنید. با این حال، برخی از ویژگی‌ها و عملیات در نسخه انجمن محدود شده‌اند. پست وبلاگ زیر نحوه استفاده از نسخه Enterprise ماژول وب سایت Odoo 16 برای ساخت یک وب سایت نمونه را توضیح می دهد. با ویژگی ها، ابزارها، الگوها، بلوک های ساختمانی و سایر عملکردها آشنا خواهید شد.


 پس از ورود به ماژول وب سایت، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، می توانیم صفحه اصلی "وب سایت" را مشاهده کنیم.


 می‌توانیم صفحه اصلی وب‌سایت را با آیتم‌های منو مانند « Site »، « E-Commerce »، « Reporting » و « Configurations » ببینیم. همچنین می‌توانید دکمه «انتشار و لغو انتشار( Publish & Unpublish )»، دکمه پیش‌نمایش موبایل و منوی دسترسی سریع وب‌سایت را ببینید. با استفاده از دکمه " NEW " می توانید به سرعت صفحات جدید، پست های وبلاگ و غیره را ویرایش کنید و با استفاده از دکمه " Edit " طرح ها و محتویات وب سایت را ویرایش کنید.


 در اینجا صفحه اصلی یک صفحه آنلاین نمونه با برخی موارد منو مانند صفحه اصلی، فروشگاه، رویدادها، انجمن، وبلاگ، دوره ها، راهنما و غیره را نمایش می دهد.
  اکنون می توانیم روند ایجاد یک وب سایت با استفاده از پلتفرم Odoo 16 Websites را مورد بحث قرار دهیم.

ابزارهای ویرایش
پس از تصمیم گیری در مورد نام دامنه صفحه وب، می توانید با استفاده از دکمه " Edit " واقع در نوار منو در گوشه سمت راست بالای ماژول " Website "، ویرایش وب سایت را شروع کنید. با این کار بخش ابزارهای ویرایش، مانند تصویر زیر، در گوشه سمت راست وب سایت باز می شود.


 می‌توانید ببینید که ابزارهای ویرایش در سه بخش مانند «BLOCKS»، «CUSTOMIZE» و «THEME» ظاهر شده‌اند.

 انتخاب بلوک های ساختاری
بلوک‌های ساختار اجزای اصلی یک وب‌سایت هستند. این چشم‌انداز یا قالب یک وب‌سایت خاص است. کاربران می توانند از طیف گسترده بلوک های ارائه شده توسط Odoo انتخاب کنند. بلوک های ساختاری در دسته بندی های بسیاری مانند ساختارها، ویژگی ها، محتویات پویا و محتوای داخلی ارائه می شوند. شما می توانید بلوک های ساختاری را بر اساس جنبه وب سایت انتخاب کنید.

* ساختارها( Structures ): شامل نوارهای عنوان، بنرها، ناحیه تصویر-متن، دیوار تصاویر، گالری تصاویر، و غیره است.
* ویژگی ها( Features ): جعبه های مقایسه، مراجع، شبکه ویژگی ها، لیست قیمت ها، جدول زمانی، مراحل،  و غیره.
* محتویات پویا( Dynamic Contents ): فرم، نقشه ها، ستون های جستجو، بلوک های خبرنامه، و غیره.
* محتویات داخلی( Inner Contents ): جداکننده ها، منطقه رتبه بندی، نمودارها، نوارهای پیشرفت، نشان ها، دکمه افزودن به سبد خرید و غیره.
شما فقط می توانید بلوک ساختار مورد نظر را بکشید و آن را در ناحیه وب سایت رها کنید.
در اینجا، من فقط یک بلوک ساختار "تصویر" را انتخاب می کنم.


 کاربران می توانند با استفاده از ابزارهای موجود در بخش "CUSTOMIZE" موجود در جعبه ابزار، تصاویر و متون بلوک ساختاری خود را کاملا سفارشی کنند. فقط روی قسمت متن یا فیلد تصویر کلیک کنید تا مورد خاص را ویرایش یا جایگزین کنید.

 ویرایش متون و تصاویر: کاربران می توانند ناحیه متن را از بلوک ساختار برای ویرایش یا اضافه کردن متن انتخاب کنند. بنابراین بلافاصله پس از کلیک بر روی ناحیه متن، می‌توانیم از ابزارهای مختلف ویرایش متن در بخش ابزار «CUSTOMIZE» استفاده کنیم، همانطور که در زیر نشان داده شده است.


 جایگزینی تصاویر: با استفاده از گزینه "Replace" در جعبه ابزار ویرایش، کاربران می توانند بدون زحمت عکس ها، فیلم ها و گرافیک های وب سایت خود را اضافه یا تغییر دهند.


 دکمه "Replace" ما را به یک پنجره بازشو می برد که در آن می توانیم تصاویر خود را آپلود کنیم. با استفاده از ابزار «Unsplash»، می‌توانیم رسانه‌ها را از پلتفرم Odoo آپلود کنیم یا عکس‌ها را مستقیماً از فضای ذخیره‌سازی سیستم اضافه کنیم.
Unsplash وب سایتی است که در آن می توانید به میلیون ها رسانه بدون حق امتیاز از سراسر جهان دسترسی داشته باشید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، پس از فشار دادن دکمه "Replace" به صفحه ای فرستاده می شوید.


 پس از انتخاب تصویر از Unsplash، روی دکمه “Apply” کلیک کنید تا تصویر به وب سایت اضافه شود.


 اکنون می توانید با استفاده از نمادهای مربوطه ارائه شده در بخش ابزار "CUSTOMIZE" همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، تصویر را ویرایش کنید و قابلیت مشاهده تصویر مانند حاشیه تصویر، پس زمینه، گوشه های گرد، دید، تبدیل تصویر در بسیاری از منظرها و انیمیشن ها را سفارشی کنید. 

تغییر تم های وب سایت
کاربران می‌توانند تم‌های وب‌سایت خود را تغییر دهند و همچنین با استفاده از ابزارهای موجود در بخش « THEMES » جعبه ابزار، سبک تم‌های خود را سفارشی ویرایش کنند. در اینجا  تم وب سایت را به رنگ سبز تغییر داده ایم، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.


 پس از ویرایش هر تغییر، باید تغییرات وب سایت را با استفاده از دکمه “SAVE” از جعبه ابزار ذخیره کنید، در غیر این صورت می توانید تغییرات را با استفاده از دکمه “DISCARD” حذف کنید.

پیش نمایش موبایل

می توانید پیش نمایش تلفن همراه وب سایت خود را با استفاده از نماد « Mobile » که در جعبه ابزار نزدیک دکمه « SAVE » قرار دارد، مشاهده کنید.


 برای مشاهده ظاهر وب‌سایت و تنظیم طرح‌های وب‌سایت، که با دستگاه‌های تلفن همراه نیز سازگار هستند، می‌توانید در پیش‌نمایش تلفن همراه به پایین اسکرول کنید.

شما می توانید هر طرحی را با توجه به خلاقیت و نیاز خود با استفاده از بلوک های ساختاری متعدد ایجاد کنید.

ایجاد منو 
یکی از ضروری ترین عناصر هر وب سایت نوار منو است. بیایید بررسی کنیم که چگونه مگامنو و ایجاد منو در چارچوب ماژول وب سایت Odoo 16 کار می کند.

در پلتفرم ماژول وب سایت، می توانیم یک منوی کاملاً جدید ایجاد کنیم. با استفاده از منوی «سایت» پلتفرم وب سایت، می‌توانیم گزینه «ویرایشگر منو» را برای انجام این کار انتخاب کنیم.

در کادر کشویی ویرایش منو که بعد از انتخاب گزینه «ویرایشگر منو» ظاهر می شود، می توانیم بین آیتم منو و آیتم مگا منو مانند تصویر زیر یکی را انتخاب کنیم.


 سپس نام مورد نظر را برای آیتم مگا منو انتخاب کنید و برای ذخیره منو روی "OK" کلیک کنید.


 می‌توانید ببینید که آیتم Mega Menu به نوار منو اضافه شده است، بنابراین می‌توانید با استفاده از دکمه « Edit »، آیتم‌ها یا گزینه‌های منو را مطابق با نیاز وب‌سایت خود تغییر دهید یا اضافه کنید.


 یک دکمه " Edit " در گوشه سمت راست بالای صفحه وب وجود دارد، بنابراین می توانید با کلیک روی آن گزینه های منو را ویرایش کنید. سپس بخش ابزار ویرایش باز می شود و می توانید با کلیک بر روی قسمت گزینه های منو، هر یک از گزینه ها را مطابق با نیاز وب سایت خود تغییر دهید.


 اکنون که گزینه‌های انتخابی اصلاح شده‌اند، می‌توان صفحاتی را که به هر آیتم منو پیوند داد و گزینه‌های منو را آپدیت کرد، به‌راحتی انجام داد. همچنین می توانید هر صفحه وب را با استفاده از تکنیک مشابه در بخش " Designing " در بالا طراحی کنید.

ویرایش پاورقی وب سایت
شما می توانید footer وب سایت خود را مطابق با نیاز تجاری خود ویرایش کنید که شامل لینک های مفید، اطلاعات تماس، فهرست های رسانه های اجتماعی و غیره است.


انتشار وب سایت
همانطور که در زیر نشان داده شده است، می توانید وب سایت را با استفاده از دکمه « Publish & Unpublish » در سمت راست بالای صفحه وب سایت منتشر کنید.


 وب سایت را می توان تنها با یک کلیک و در عرض چند ثانیه منتشر یا لغو کرد. وب سایت در هر زمان قابل ویرایش توسط کاربران است. پس از توسعه صفحات وب سایت، منوها، ظاهر و غیره می توانید ویژگی های وب سایت اضافی مانند ویژگی های صفحه، ردیابی لینک و بهینه سازی ویژگی SEO را پیکربندی کنید.

مروری بر قابلیت‌ها و امکانات طراحی سایت در اودوو
ترنم کمالی پناه 16 ژانویهٔ, 2024
این پست را به اشتراک بگذارید
برچسب ها
بایگانی
ورود to leave a comment

خواندن بعدی
Odoo 16 calender

 

`