نحوه مدیریت موجودی افتتاحیه در حسابداری Odoo 16
با استفاده از سند افتتاحیه برای یک مشتری و یا یک روزنامه می‌توان موجودی اولیه تعیین کرد. در این بلاگ این را به شما نشان خواهیم داد.
3 آوریل, 2024 به وسیله
نحوه مدیریت موجودی افتتاحیه در حسابداری Odoo 16
ویراوب ۱۲۳, مصطفی برمشوری
| No comments yet

 

`

در پایان یک سال مالی، لازم است تراز پایانی آن سال خاص به تراز افتتاحیه سال مالی آتی تبدیل شود. راه حل نرم افزار پیشرفته Odoo 16 ERP می‌تواند به شما کمک کند تا تراز افتتاحیه یک سال مالی را به طور یکپارچه مدیریت کنید. سیستم ERP از مجلات و ورودی های مجلات برای مدیریت و پیکربندی مانده افتتاحیه برای عملیات حسابداری شما در دوره حسابداری جدید استفاده می‌کند. این را می‌توان با ایجاد یک حساب حقوق صاحبان سهام برای مانده افتتاحیه جاری انجام داد. همراه با این، می‌توانید یک سند روزنامه ایجاد کنید تا مطمئن شوید که مانده حساب را به ورودی های موجودی افتتاحیه سال مالی جدید تبدیل کنید. هنگام ایجاد سند در روزنامه جدید، باید تاریخ ورود مجله را به عنوان آغاز دوره حسابداری جدید تنظیم کنید.

این وبلاگ شرح مفصلی از مدیریت موجودی افتتاحیه در حسابداری Odoo 16 ارائه می دهد.

در Odoo، می توانید مانده افتتاحیه را به عنوان موجودی حسابی در نظر بگیرید که می‌تواند حساب بانکی، حساب مشتری یا حساب تامین کننده باشد. به طور کلی، می توانید تراز افتتاحیه را در ابتدای یک دوره مالی یا یک دوره حسابداری تنظیم کنید. هنگامی که ما برای شرکت خود یک حساب ایجاد می‌کنیم، تعیین موجودی افتتاحیه مهم است. بسته به اعتبار یا بدهکاری که در دوره قبل اتفاق افتاده است، مانده افتتاحیه ممکن است مثبت یا منفی باشد. بیایید نحوه مدیریت موجودی افتتاحیه در ماژول حسابداری Odoo 16 را بررسی کنیم.

تنظیم‌های حسابداری

ابتدا ماژول حسابداری را از داشبورد اصلی Odoo 16 انتخاب کنید. مطمئن شوید که محلی سازی مالی را در پایگاه داده خود فعال کرده اید. برای این کار می توانید به منوی تنظیمات ماژول حسابداری بروید.


در اینجا می توانید کشور مالی انتخابی را که برای عملیات حسابداری استفاده کرده ایم در قسمت مربوطه مشاهده کنید. این نشان می دهد که تمام حساب متعلق به این کشور خاص خواهد بود. البته شما می‌توانید این حساب‌ها را به روز کنید و بسته به کاربردهای خاص کسب و کار خود بهینه سازی کنید.

تعیین موجودی افتتاحیه برای حساب

می توانید از گزینه جدول حساب‌ها برای تنظیم بدهی ها و اعتبارات افتتاحیه برای نمودار حساب های موجود استفاده کنید. با رفتن به منوی صدور فاکتور>تنظیمات>جدول حساب‌ها پنجره جدیدی مانند شکل زیر باز می شود که در آن کاربر می تواند نمودار حساب های موجود پیکربندی شده در پایگاه داده شما را مشاهده کند.


با کلیک بر روی دکمه جدید، می توانید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید و یک موجودی افتتاحیه برای عملیات مالی آینده اضافه کنید. در غیر این صورت می توان با ذکر مانده بدهکار یا بستانکار در دفاتر مربوطه، مانده افتتاحیه حساب های جاری را اضافه کرد.

برای اینکه لیست و منوهای مورد نیاز را مشاهده کنید باید بسته account_usablility را نصب کنید.

سند افتتاحیه حساب

در این روش یک سند حسابداری ایجاد می‌شود و در آن میزان موجودی افتتاحیه حساب‌ها به صورت دقیق مشخص می‌شود. برای ایجاد کردن یک سند جدید ابتدا باید منوی صدورفاکتور>حسابداری>داده‌های روزنامه را انتخاب کنید.

سند افتتاحیه در اصل یک داده روزنامه است که در این حساب‌ها به مقادیر مورد نظر تنظیم می‌شوند.


نحوه مدیریت موجودی افتتاحیه در حسابداری Odoo 16
ویراوب ۱۲۳, مصطفی برمشوری 3 آوریل, 2024
این پست را به اشتراک بگذارید
برچسب ها
بایگانی
ورود to leave a comment