Javascript

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

6

جاوا اسکریپت در یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی هم حرفی برای گفتن داره؟

من برام سوال بود که با جاوا اسکریپت در یادگیری ماشین و شبکه های عصبی هم کاری انجام شده

آواتار
انصراف
1 پاسخ
7
بهترین پاسخ

از جاوا اسکریپت در دنیای هوش مصنوعی (Artificial Intelligence | AI) نیز استفاده گسترده می‌شود و کتابخانه‌هایی مانند TensorFlow.js اجازه می‌دهند مدل‌های یادگیری ماشینی بسازید که درون مرورگر به اجرا در می‌آیند.

یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی

بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جاوا اسکریپت و TensorFlow برای آموزش دادن و پیاده‌سازی مدل‌های یادگیری ماشین استفاده می‌کنند. TensorFlow در چنین حوزه‌هایی به کار می‌آید:

  • مدل‌سازی آسان و سریع با رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن سطح بالا
  • پیاده‌سازی آزمایش‌های تحقیقاتی مبتنی بر فضای ابری (Cloud) یا نرم‌افزار بومی
  • به‌کارگیری سریع یادگیری ماشین روی هر پلتفرم یا مرورگری

ایرادیابی خودکار

اتوماسیون تست‌ها هم از دیگر کاربردهای جاوا اسکریپت به حساب می‌آید. کتابخانه‌های هوش مصنوعی گوناگون مانند DebbBugs از تحلیل ایستای کد (Static Code Analysis) برای یافتن باگ‌ها کمک می‌گیرند. DeepBugs ایرادیابی را براساس نام اجزای مختلف پیش می‌برد و می‌توانید از آن برای یافتن هر باگی در کدبیس جاوا اسکریپت استفاده کنید.

آزمون فاز (Fuzz Testing) هم یکی دیگر از روش‌های محبوب امروزی برای ایرادیابی به کمک هوش مصنوعی است. در این آزمون، توسعه‌دهندگان داده‌های اتفاقی را وارد برنامه می‌کنند تا رفتار آن را بسنجند. Node-fuzz هم یک ماژول نود محبوب است که شرکت‌هایی مانند گوگل و فیسبوک از آن برای تست فاز بهره می‌برند.

چت‌بات‌ها

طی سال‌های اخیر، جاوا اسکریپت در توسعه چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌توانند تعاملات انسانی را به شکل خودکار در بیاورند نیز کاربردی بوده است. Chatfuel و Botkit دو مثال از انبوه فریم‌ورک‌های JS برای توسعه چت‌بات هستند. به کمک این فریم‌ورک‌ها می‌توانید چت‌بات‌هایی بسازید که بدون هیچ نقصی، وظایف پشتیبان فنی و دستیار شخصی کاربران را برعهده می‌گیرند.

یکی از مهم‌ترین مزایای برنامه‌نویسی به زبان جاوا اسکریپت این است که می‌توانید به جای چت‌بات‌های قانون-محور و سنتی، نمونه‌های متکی بر هوش مصنوعی بسازید. در نتیجه به جای ارائه پاسخ‌های از پیش تعریف شده، چت‌بات شما در گذر زمان بهبود می‌یابد و مکالمات هم شکلی انسان‌تر خواهند داشت. چنین چت‌بات‌هایی را حتی می‌توان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که عواطف درونی کاربر مانند حس ناراحتی، عصبانیت یا خوشحالی را تشخیص و به آن‌ها واکنش نشان دهند.

آواتار
انصراف